סמסונג שולטת ב-71% משוק השעונים החכמים
מתחרות גדולות כאפל ו-LG טרם נכנסו לשוק, אך מצפה להן תחרות עזה: ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית מחזיקה בו ביד רמה. זאת, על אף ביקורות שליליות שקיבל הדור הראשון של שעוני הגיר מתוצרתה
14:06
20.05.14
שוק השעונים החכמים ממש בתחילת הדרך ויצרניות גדולות רבות טרם נכנסו אליו - מה שמשאיר לסמסונג, שהקדימה את מרבית המתחרות, לא פחות מ-71% מהשוק. זאת, למרות התגובות הצוננות לשעון הגלקסי Gear שלה. במספרים מוחלטים, עם זאת, מדובר ב-500 אלף שעונים בלבד מתוצרת החברה, מתוך 700 אלף שנמכרו ברבעון הראשון של 2014, על פי נתוני חברת Strategy Analytics.
קראו עוד בכלכליסט:

שעון הגיר Fit של סמסונגצילום: ניצן סדן
שתי החברות הבאות ברשימה הן סוני ו-Pebble, עם 80 אלף יחידות כל אחת, או 11.4% מהשוק. את החמישיה הראשונה סוגרות מוטורולה וקוואלקום עם מכירות של 10 אלפים שעונים בלבד ונתח שוק של 1.4%.
המשתמשים החזירו את השעונים שקנו
הגלקסי Gear, שיצא לשוק בספטמבר האחרון, מצויד במסך 1.6 אינץ', מעבד חד ליבתי של 800 מגה-הרץ, מצלמת 1.9 מגהפיקסל ותקשורת בלוטות', הוא מריץ גרסה מיוחדת של אנדרואיד, ונועד לשמש כמוצר נלווה לסמארטפונים והטאבלטים מתוצרת החברה. הוא זכה לביקורות שליליות בעיקרן (למשל על הממשק הגמלוני, העיצוב המגושם והאפליקציות הפרימיטיביות, כפי שכתבנו ב"כלכליסט") ולשיעור החזרות גבוה של 30%.
למשפחת Gear יצטרפו בחודשים הקרובים עוד מוצרים, עליהם הכריזה סמסונג בחודשים האחרונים - היורש Gear 2, ה-Gear 2 Neo הזול יותר, וה-Gear Fit שמיועד לחובבי ספורט וכושר, שיריצו כולם את מערכת ההפעלה Tizen שהחברה פיתחה בשיתוף אינטל. על פי דיווחים שטרם אושרו רשמית, סמסונג עובדת גם על שעון חכם שיעמוד בפני עצמו ויפעל ללא צורך בסמארטפון, בשם Gear Solo.


