$
רכב

נוסעים במקביל: הדגמים החדשים שיתחרו על כיסו של הנהג הישראלי

מיניוואן מרווח, מכונית מנהלים היברידית וגרסת קופה נועזת - שורת מכוניות מתוצרת הונדה וטויוטה אמורה להגיע מארה"ב לארץ בחודשים הקרובים ביבוא מקביל

תומר הדר 10:4713.04.14
שוק הרכב הישראלי ניצב בפני מהפך: מכוניות ביבוא מקביל מתוצרת הונדה וטויוטה עתידות להגיע לישראל מארצות הברית כבר בחודשים הקרובים הודות למהלך ראשון בתחום שביצעה חברת אלבר.

 

 

 

הרכבים שצפויים להגיע לארץ אינם מקבילים לדגמים המשווקים כיום, אלא מהווים חלוצים בנישות חדשות שהיו עד כה זרות לצרכן הישראלי. "כלכליסט" מציג את הדגמים שעשויים לככב בקרוב גם בכבישי ישראל.

 

טויוטה סיינה: מרכז בידור מרווח

טויוטה סיינה היא המיניוואן הגדול ביותר בהיצע הדגמים של חטיבתה האמריקאית של טויוטה. מדובר במיניוואן שתוכנן על ידי טויוטה ארה"ב, ומתוקף היותו אמריקאי למהדרין מדובר ברכב ענק: הסיינה משתרע על אורך של יותר מ־5 מטרים ורוחב של כמעט 2 מטרים. בשונה ממיניוואנים אירופיים, שבהם שישה נוסעים יצטרכו להצטופף לאור העובדה שהספסל האחורי הוא ספסל צר למדי, בסיינה מדובר בשלוש שורות של כורסאות מרווחות שמסוגלות לאכלס בקלות שישה מבוגרים בנסיעה ארוכה. מכיוון שמדובר ברכב שנועד לשנע משפחות גדולות, הסיינה מתוכנן גם כמרכז בידור על גלגלים. המשמעות היא שהרכב מגיע עם מערכת די.וי.די מובנית לנוסעים מאחור ואפשרות לגג נפתח מלא, כמו גם חבילה הכוללת ריבוי שקעים ומחזיקי כוסות. לאור הגודל הניכר ניתן לשער שהסיינה תהיה רכב עצלן, אך בטויוטה ציידו את הסיינה במנוע ראוי למשקל ולגודל: מדובר במנוע בנפח 3.5 ליטרים המפיק 266 כוחות סוס.

 

 

טויוטה סיינה טויוטה סיינה

 

הונדה אקורד הייבריד: אמריקאית למנהלים

בשנים האחרונות התפתח בישראל שוק פורח למכוניות מנהלים עממיות בעלות הנעה היברידית, שהגיעו ארצה בעיקר ביבוא אישי. כיום טויוטה קאמרי ההיברידית משווקת בישראל על ידי היבואנית הוותיקה יוניון מוטורס, אך בארה"ב המתחרה הבולטת ביותר היא הונדה אקורד הייבריד: גרסה היברידית של האקורד האמריקאית. האקורד הייבריד בגרסתה האמריקאית מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים שמשודך למנוע עזר חשמלי ולסוללת ליתיום איון. יחד מפיק צמד המנועים 196 כוחות סוס. כנהוג ביתר דגמי הונדה ההיברידיים, גם האקורד מצוידת במערכת הכוללת מצב נהיגה חסכוני ומצב נהיגה נמרץ, ואילו רשימת האבזור נרחבת וכוללת בקרת אקלים, בקרת שיוט, מצלמת רוורס ומערכת רדאר שמותקנת בדגמים הבכירים ומתריעה מפני התנגשות חזיתית.

 

 

הונדה אקורד הייבריד הונדה אקורד הייבריד

 

טויוטה היילנדר: 8 נוסעים בשרוול

במפתיע, למרות מחירי הדלק הגבוהים, שוק הרכב הישראלי עדיין זוכר חסד לרכבי הכביש־שטח הגדולים, מה שמסביר את הצלחתו היחסית של ג'יפ גרנד צ'רוקי, אלא שמספר רכבי הכביש־שטח הגדולים בישראל הולך ומידלדל עקב חוסר היצע. בארה"ב, לעומת זאת, מדובר בפלח שוק פורח הודות לתרבות פנאי נרחבת. אחד מנציגיה הבולטים של הקטגוריה הוא ההיילנדר של טויוטה. אלא שבניגוד לגרנד צ'רוקי שעדיין משמר את תדמית השטח הקשוח, ההיילנדר אינו מיועד באמת לנסיעה בשטח קשה. אך בשונה מהגרנד צ'רוקי, להיילנדר יש קלף חשוב בשרוול: מדובר ברכב המיועד להסעת שמונה נוסעים, שמתאים למי שאינו מעוניין בכל ההיבטים התדמיתיים של נהיגה במיניוואן. היצע המנועים של ההיילנדר מתחיל במנוע ארבע בוכנות "צנוע" בנפח 2.7 ליטרים המפיק 187 כוחות סוס. הוא מותקן בגרסה בעלת הנעה קדמית בלבד, ומגיע עד למנוע בעל שש בוכנות בנפח 3.5 ליטרים המפיק 270 כוחות סוס ומשודך למערכת הנעה כפולה.

 

 

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

 

הונדה סיוויק קופה: רחוקה משמרנות

בשנות התשעים הוכיח ענף הרכב הישראלי שבאמצעות התמהיל הנכון ניתן למכור לישראלים מכונית בעלת אופי ספורטיבי, כל עוד היא מספיק שימושית ומאובזרת לשימוש יומיומי. אז היה מדובר בגרסת הקופה של הונדה סיוויק, אלא שמאז הופסק יבוא גרסת הקופה, שלא התאימה עוד לכללי התקינה הדרושים בישראל. אולם בארה"ב המשיכה הונדה בייצור גרסאות קופה של הסיוויק, שהלכו והפכו יותר נאות ונועזות במקביל להפיכת הסיוויק ה"רגילה" ליותר ויותר שמרנית. גרסת הקופה של הסיוויק המשווקת בארה"ב מבוססת על מכלולי גרסת הסדאן (ארבע דלתות), אך נראית שונה לחלוטין ומתהדרת במראה נועז בהרבה. היצע מנועיה של גרסת הקופה דומה לזה של גרסת הסדאן וכולל גרסה בודדה, בנפח 1.8 ליטרים, המפיקה 143 כוחות סוס. מנוע זה מוצע הן בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית והן בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית.

 

 

הונדה סיוויק קופה הונדה סיוויק קופה

 

הונדה קרוסטור: הגובה קובע

בשוק הרכב הישראלי רק יצרנית רכב אחת - סובארו - פועלת עם הסובארו אאוטבק בנישה מצומצמת ומצליחה מאוד של מכוניות סטיישן בכירות שעברו התאמה לנסיעה בשטח. אלא שבארה"ב מדובר בנישה מפותחת יותר המאפשרת למשפחות ליהנות מפעילות פנאי מבלי לרכוש רכב שטח. עבור משפחות כאלה פותחה הונדה קרוסטור. בדיוק כפי שסובארו אאוטבק היא גרסה מוגבהת של סובארו לגאסי, כך הקרוסטור היא גרסה מוגבהת בעלת הנעה כפולה של הונדה אקורד. היצע המנועים כולל גרסה בסיסית, בנפח 2.4 ליטרים המפיקה 192 כוחות סוס, וגרסה בכירה בעלת מנוע שש בוכנות בנפח 3.5 ליטרים, המפיק 278 כוחות סוס.

 

 

הונדה קרוסטור הונדה קרוסטור

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x