מייסד Waze מוביל השקעה בחברה לשיתוף זיכויים מחנויות
החברה מאפשרת למשתמשים לסרוק זיכוי שקיבלו ממותגים כאדידס, פוקס, איקאה ואחרים ולמכור אותו. מייסדי החברה טוענים ש-20% מהזיכויים שמקבלים צרכנים אינם מנוצלים - ושמכירתם תועיל גם לבעליהם וגם לחנויות
11:46
19.03.14
אורי לוין, אחד מארבעת מייסדי אפליקציית הניווט Waze משקיע ב-Zeek, סטארט-אפ חדש שמעודד קנייה ומכירה של זיכויים מלקוחות שקיבלו אותם מחנויות ועסקים. לוין השקיע באפליקציה מאות אלפי דולרים כהשקעת סיד כדי להמשיך ולפתח את השירות, שמאפשר קנייה ומכירה של זיכויים לא מנוצלים, ובמקביל מנהל עבור המשתמש את הזיכויים שהוא מעוניין לשמור.
קראו עוד בכלכליסט:
מצד הלקוח המעוניין לקנות את הזיכוי, מתחיל תהליך הקניה בבחירת זיכוי מתוך רשימת מותגים כמו למשל אדידס, פוקס, איקאה או גאפ. ממשק הקנייה מאפשר חיוב של כרטיס אשראי או חשבון פייפאל, ולאחר מכן נשלח הזיכוי לביתו באמצעות שליח או הדואר.
אורי לוין, לשעבר נשיא Waze והראשון לעזוב את החברה לאחר רכישתה בידי גוגל, כבר השקיע במספר סטארט-אפים שקשורים בהוזלת שירותים קיימים על ידי יצירת רשתות חברתיות של קונים ומוכרים. הוא השקיע למשל ב-Feex, חברה המאפשרת לסרוק למחשב את תדפיס הפנסיה ולקבל הצעת מחיר הוגנת על תכנית פנסיה או ביטוח. לוין גם השקיע ב- Roomer, חברה שמאפשרת למזמינים לילה בבית מלון למכור את ההזמנה לאחרים במקרה של ביטול תכניות.
המטרה: להציל 600 מיליון שקל בזיכויים
Zeek זמינה בחנויות ה- iOS והאנדרואיד. היא חינמית וכן אינה גובה עמלות על העסקאות. את החברה הקימו דניאל זלקינד, לשעבר סמנכ"ל המדיה ב-MassiveImpact ואיתי אראל, לשעבר מנהל מותג בבנק הפועלים. החברה מונה כיום 7 עובדים שמועסקים במשרדי החברה בתל אביב, ומצויה בעיצומו של סיבוב הון בשלב ה-A, שיעמוד על מיליוני דולרים בודדים.

משקיע במיזמים שחוסכים כסף. לויןצילום: אוראל כהן
"האפליקציה תאפשר להציל 600 מיליון שקל של זיכויים, 5% מהמחזור הקמעונאי בישראל, שאחרת היו נזרקים לפח", אמר זלקינד, המשמש כמנכ"ל החברה. "כיום כ-20% מהזיכויים לא זוכים למימוש. הם אובדים בכביסה, דוהים או שפג תוקפם ללא שימוש. כשזה מתברר כבר אין מה לעשות על מנת לתקן את המצב ואת הכסף אי אפשר להשיב. האפליקציה יוצרת מצב שבו כולם מרוויחים: מוכר הזיכוי מממש כסף שרוב הסיכויים שהיה הולך לאיבוד או נזרק, רוכש הזיכוי מקבל אותו במחיר מופחת ואילו הקמעונאי מקבל לקוחות נוספים לחנות".
"צרכנים רבים לא מודעים לכך שזיכויים הם מסמך סחיר, שניתן להעביר או למכור בין אנשים", אמר איתי הראל, ממייסדי זיק וסמנכ"ל השיווק. "בנוסף, במסגרת עבודת הפיתוח של השירות נתקלנו באנשים שניסו למכור זיכויים בפלטפורמות שונות. גם כאלה שהצליחו למכור נאלצו לנסוע לאזורים רחוקים ממקום מגוריהם בכדי לבצע את החלפה פיזית הזיכוי. Zeek יכולה לחסוך זאת ממשתמשיה".


