$
מחפשי עבודה

טעויות הנטוורקינג הגדולות

רוצים להתקדם בקריירה באמצעות יצירת קשרים מקצועיים? כדאי שתעצרו את הדחף להתחיל מיד בהעברת בקשות לאיש הקשר החדש שלכם; השגיאות שכדאי להימנע מהן לפני שמגישים למישהו את כרטיס הביקור

שירות כלכליסט 17:1226.02.14
אחד הכלים המרכזיים שעומד בפנינו להתקדמות מקצועית הוא נטוורקינג. אולם, מדובר בפעולה עדינה שחייבים לעשות בצורה הנכונה, אחרת האנשים שעשויים לקדם אתכם בעתיד, פשוט לא יזכרו אתכם, או אולי אפילו יפגעו. "אם אתם רוצים ליצור קשרים מצליחים עם אנשי עסקים חשובים, עליכם לעורר בהם את הרצון להתחבר אליכם", אמרה לביזנס אינסיידר דורי קלארק, מרצה למנהל עסקים באוניברסיטת דיוק, ומחברת הספר "להמציא את עצמך מחדש: הגדירו את המותג שלכן, דמיינו את העתיד שלכם".

קלארק מגדירה נטוורקינג כמסע ליצירת קשרים בפרק זמן קצוב. אולם היא מדגישה כי ביצוע כושל יהרוס את ההזדמנות שלכם עוד לפני שתספיקו לבסס את הקשר. היא מפרטת מהן שלוש השגיאות שרצוי להימנע מהן לפני שמגישים למישהו את כרטיס הביקור:

 

1. לא להבין נכון את שרשרת המזון 

יצירת קשרים מקצועיים היא פשוטה, טוענת קלארק. מספיק מפגש אחד כדי לקדם עניינים, כמו התחברות בלינקדאין או אפילו פגישה על כוס קפה. הבעיות מתחילות כשמדובר ביצירת קשרים עם בכיר בתעשייה. במקרה כזה חייבים לפעול בהתאם למעמד. "אנחנו מבצעים שגיאות כשאנחנו לא מצליחים לזהות את דינמיקת הכוח של המצב", כתבה קלארק במאמר שפורסם בהרווארד ביזנס ריוויו. עליכם להראות לאדם השני מדוע שווה לו להקדיש לכן מזמנו. "היה יכול להיות נחמד אם ריצ'רד ברנסון או ביל גייטס היו פשוט רוצים לבלות איתי בגלל העיניים היפות, אך זה כנראה לא יקרה. אם אני מתכוונת ליצור קשרים עם אדם ידוע בהרבה ממני, אני חייבת לתת לו סיבה טובה לעשות זאת", מסכמת קלארק.

 

אפשר להיפגש על כוס קפה, אבל תלוי מי האדם איתו נפגשים אפשר להיפגש על כוס קפה, אבל תלוי מי האדם איתו נפגשים צילום: שאטרסטוק

 

2. להתחיל מיד בהעברת בקשות

נכון שעוד כילדים אומרים לנו לא להתבייש לבקש מה שאנחנו רוצים, אך העצה הזו לא תקפה לנטוורקינג עם אנשים חשובים. למעשה, זה אפילו עשוי לפגוע בסיכויים שלכם לבסס את הקשרים. "העובדה שאתם מבקשים שיקדישו לכם מזמנם היא בעצמה טרחה במידה מסוימת, אלא אם כן תוכלו מראש להוכיח שזה ישתלם להם", מסבירה קלארק. המפתח לכך הוא קודם כל להציע לאותו אדם משהו, מלבד הזמן שאתם לוקחים ממנו. קלארק מביאה לדוגמה את המקרה של דבי הורוביץ, יועצת מדיה חברתית מקנדה, שהצליחה ליצור קשרים עם אנשי עסקים ידועים כמו גאי קוואסקי לאחר שהזמינה אותם להשתתף בראיונות שפרסמה ב- Google+ Hangout שלה בנושא כיצד להפוך לכותבים של ספרי עסקים. "במקום לבקש מהם שעה מזמנם כדי שיעניקו לה עצות כיצד לכתוב ספר, היא חשפה אותם לקהל רחב יותר ויצרה תוכן שזמין תמידית באינטרנט", כותבת קלארק.

 

3. לא לציין מה היתרונות שלכם

אתם רוצים להיות ישירים ותמציתיים בהצעה שאתם מגישים למנהלים החשובים. "לבכירים אין זמן לעבור בעיון על כל ההצעות שהם מקבלים כדי לקבוע מתי מדובר בהצעות גרועות ומתי הם מצאו זהב", כותבת קלארק. "חייבים להיות ברורים ביותר ולציין מיד כיצד תוכלו לסייע להם". לא מספיק להציע להם "פגישה עסקית בפעם הבאה שאתם באזור", היא מדגישה. הכירו את העבודה של אותו אדם והכינו הצעה מחושבת היטב שתסביר כיצד תוכלו לעזור לו להגשים את המטרות שלו.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x