$
ועידת תחזיות 2014
ועידת תחזיות מעודכן

ועידת התחזיות

"המדיה החברתית והמובייל הם העתיד של הקמעונאות"

עידית בלנק, שותפה בפירמת KPMG סומך חייקין: "המטרה היא להקיף את הלקוח ולייצר לו חוויה עקבית בכל הערוצים"

גיל קליאן 15:0930.12.13
"המדיה החברתית והמובייל הם העתיד של הקמעונאות. צרכנים עושים בהם שימוש להשוואות מחירים, קופונים ועוד. הקמעונאים עושים שימוש בטכנולוגיות האלה להעשיר את חוויית הלקוח ולמצוא דרכים חדשות לעשות עסקים. המטרה היא להקיף את הלקוח ולייצר לו חוויה עקבית בכל הערוצים". כך אמרה היום (ב') עידית בלנק, שותפה בפירמת KPMG סומך חייקין, בוועידת התחזיות של "כלכליסט", שנערכת במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. 

 

לדברי בלנק, "מידע וניתוחי נתונים ממשיכים לתת ערך מוסף לקמעונאים. משיגים הבנה טובה יותר של הצרכן, מקבלים החלטות לגבי תמחור מוצרים, מביאים למצויינות תפעולית ושרשרות אספקה. הטרנד המוביל לכך הוא מחשוב ענן, הוא נותן מענה לצורך בגישה למידע על צרכנים ומוצרים בזמן אמת, אפשרות להתאמת הצרכים לעונתיות, גישה מכל מקום וכל זמן לעסק ונתונים מלאים על כל אחד מהלוקחות. הטכנולוגיה נחשבה אוייבת של החנות המסורתית והיום עושים בה שימוש להעשיר את חווית הקניה. כמובן שנדרש גם צוות אנושי מיומן וידידותי.

 

עידית בלנק עידית בלנק צילום: ענר גרין

 

אחד האתגרים למי שפועל במגוון ערוצים הוא לחזות איפה תתבצע המכירה. זה חיוני למרכז הפצה של כל ארגון כזה. זה חיזוי לא קל, אבל עושים שימוש באינטראקציה עם הלקוח טרום המכירה, דרך רשתות חברתיות, מועדוני צרכנים. מגבלת המחיר מעבירה את הדיון על צמיחה לצמצום עלויות. אי אפשר לחסוך עד עולם, ולכן מדברים היום על שינוי עלויות וזה תהליך יותר מורכב, הוא דורש הבנה של מה המתחרים עושים, לבחון רכש ותהליכים, אבל היתרונות בלייישם אותו זה לשפר מיקום תחרותי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x