שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הוועידה לעתיד החינוך
ועידת החינוך גג כתבה

אודי אנג'ל: "המורים הם 'שחקני הנשמה' של החינוך הממוחשב"

יו"ר המיזם "סיסמה לכל תלמיד" דיבר בוועידת עתיד החינוך של "כלכליסט" על הטכנולוגיה כמפתח להצלחת תלמידים בעולם הגלובאלי והדגיש כי ההצלחה מתחילה במורים: "אנחנו לא מרפים מהם. המטרה היא להפוך את מערך הלימודים הישן למציאות העכשווית"

הדס שפר 11:0124.12.13

"בכוונתינו להיות שותפים מובילים ופורצי דרך בכל השינויים וההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום החינוך", כך סיכם איש העסקים אודי אנג'ל, יו"ר מיזם סיסמה לכל תלמיד, את דבריו בוועידה לעתיד החינוך של "כלכליסט". "הרעיון שלנו היה לשנות את סביבת העבודה של המורה והתלמיד לסביבה חדשנית יותר. במיזם שלנו כל תלמיד מקבל סיסמה לכניסה לפורטל של המיזם. ברגע שהתלמיד נמצא בפורטל הוא פתח את שערי בית הספר לקדם למידה חברתית לימודית", הוסיף אנג'ל.

אנג'ל סיפר כיצד מפגש עסקים שלו בטירת הכרמל בענייני חברת צים הפך אצלו לחלום ולמיזם החינוכי שפועל כבר 7 שנים בכ-40 בתי ספר. "מאילת ומצפה רמון ועד מבואות החרמון בכל המגזרים של האוכלוסיה: יהודים, ערבים, חילונים, דתיים. כ-80 אלף תלמידים מורים ומנהלים משתתפים בו".
 
"מה שזכור לי מאותה ישיבה היא אותה הארה של הצורך בשינוי והתאמת הסביבה הלימודית לקדמה הטכנולוגיה. נכנסנו לאוטו, מספר מצומצם של חברים, נסענו לירוחם לפגוש את מפקדי לשעבר, עמרם מצנע, ראש עיריית ירוחם. בחדר הישיבות שלו עם כל המנהלות שלו הצגנו את הרעיון. ההתרגשות והדמעות של המנהלות אישרו שאנחנו בכיוון הנכון".

 


  

אנג'ל סיפר כי הם יצאו לבית הספר לבחון את המצב. "אנחנו חיים בעשור של שינויים טכנולוגיים מפליגים, ומה שראינו זה שהמורים ממשיכים ללמד באותם שיטות של פעם. בשיטות הלימוד האלה מה הסיכוי להפוך את התלמידים להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים? להפוך אותם לבעלי יכולת להתמודד בעולם גלובאלי? איך עוזרים להם לקדם את השאיפות שלהם?", הוא אמר.

 

אודי אנג'ל בוועידת החינוך
אודי אנג'ל בוועידת החינוך צילום: נמרוד גליקמן

 

המורים הם המפתח

 

אנג'ל סיפר כי די בהתחלה הם הבינו ש"שחקני הנשמה" במיזם הזה הם המורים ולכן הבינו שיש להשקיע בהם כמה שיותר והם מקבלים העשרות והכשרות בתחום הטכנולוגי וברמה האישית בפורמט של עבודה פרטנית "אחד על אחד", הוא אומר, "אנחנו לא מרפים מהמורה ומקנים לו את המיומניות להפוך את מערך הלימודים הישן למציאות העכשיוית של ימינו".

 

אנג'ל סיפר כי לאחרונה הוסיף המיזם רשת חברתית חדשה מוגנת ובטוחה שמייצרת תקשורת סינכרונית עם בתי ספר אחרים בארץ ובעולם. "ההצלחה לא הייתה מתאפשרת ללא שיתוף הפעולה של כל הגורמים: משרד החינוך, ראשי הערים וצוות המטמיעים של מיזם. 120 חונכים ומטמיעים שפוקדים יום יום בית ספר. בראש המיזם עומדת מגי אסייג שמנהלת אותו".

 

"אני עומד מולכם ומתרגש מההון האנושי. אתם המפתח להצלחת המיזם שלנו העומדים בחזית הפעילות לשינוי פני ההוראה ולהתאימה לרוח הזמן. אתם הראשונים שהבחנתם בזה", פנה אנג'ל לכ-1,200 אנשי חינוך שהגיעו לוועידה. "אותו שיעור פרונטאלי של מורה שעומד מול 40 תלמידים ומעביר מערך שיעור הפך לשיעור מתוקשר של קבוצות תלמידים קטנות שיצר שיח חדש בין מורה לתלמיד, קשר חדש בין המורה לתלמיד חיזוק ביטחון עצמי וכושר הביטוי של התלמידים".

 

מימין: אנג'ל ונשיא המדינה, שמעון פרס מימין: אנג'ל ונשיא המדינה, שמעון פרס צילום: נמרוד גליקמן

 

הורים מעורבים, לא מתערבים

 

במהלך הנאום חשף אנג'ל את אפליקציית ההורים, אפליקציה חדשה שתאפשר מעורבות של ההורים בחיי בית הספר של בנם.

 

"חשוב לחזק את מעורבות ההורים. הסטטיסטיקות מראות שאנחנו צורכים מספר שעות לא מבוטל עם הטלפונים החכמים, כך הם יוכלו להקדיש זמן דרך הפלאפונים. עמלנו רבות על אפליקציית הורים משמשת כפיילוט בשנת הלימודים. האפליקציה פשוטה לשימוש ותאפשר בשפה העברית וערבית עם אפשרות להיכנס לתוך מערכת השעות, אפשרות להיכנס לשיעורי הבית, להודעות, התמונה של הילד. דרך האפליקציה יהיה ניתן להיחשף לפעילויות הערכיות שנעשות בבית הספר תוכלו לראות את הילדים בתמונות אם הוא צילם. אין לי ספק שתחושת השייכות תפתח בפני ההורים עולם חדש להיות מעורבים בחיים הילדים שלהם ולא מתערבים".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x