$
מעסיקים

אימרו לנו איך הבוס שלכם מתלבש - ונאמר לכם איזה מין מנהל הוא

הבגדים של מארק צוקרברג משדרים אהבה לסיכונים, ההדפסים והצבעים של מריסה מאייר מלמדים על חשיבה מחוץ לקופסה - ומה אפשר לומר על סגנון הניהול של שריל סנדברג?

סוכנויות הידיעות 08:0128.09.13
בחירת הבגדים שלכם היא ביטוי אישי של מי שאתם. כאשר אתם בעמדת ניהול הבגדים עשויים לחשוף הרב יותר על אישיותכם ותפיסת עולמכם.  

באתר ביזנס אינסיידר החליטו לבדוק מקרוב יותר את בחירות האופנה של המנהלים הבכירים בחברות הגדולות בעולם, כדי לקבוע מה הלבוש שלהם אומר על צורת הניהול שלהם.

 

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו

 

ההדפסים והצבעים השונים שלובשת מריסה מאייר מראים שהיא לא מפחדת לחשוב מחוץ לקופסה: מנכ"לית יאהו זוכה לעיתים קרובות לביקורת על היותה חובבת אופנה המעדיפה בגדי מעצבים, אך טיפני דיקסון, מייסדת חברת ייעוץ האופנה MEO, משבחת את העובדה שמאייר ממשיכה לשמור אמונים לחוש האופנה שלה. לדבריה, העובדה שהיא מעדיפה צבעים כיפיים והדפסים תואמת ליכולת שלה לחשוב מחוץ לקופסה. "היא ידועה בכך שהיא נוטה לשנות דברים", אומרת דיקסון. "בין אם היא מייסדת דרישות חדשות כמו הצבת נייר פגישות מחוץ למשרד שלה שמאפשר לעובדים להירשם לפגישה של חמש דקות, או ביטול מדיניות העבודה מהבית".

 

מייסד ונשיא פייסבוק מארק צוקרברג והקפוצ'ון מייסד ונשיא פייסבוק מארק צוקרברג והקפוצ'ון צילום: בלומברג

 

חוש האופנה וסגנון הניהול של מארק צוקרברג צועק "משחקים מסוכנים": כשחושבים על מייסד פייסבוק לרוב עולה דמותו בלבוש הרגיל שלו: ג'ינס, חולצת טי וקפוצ'ון. למעשה, כאשר לבש קפוצ'ון לפגישה במאי עם מנהלי קרנות הון סיכון היו שפקפקו במידה ה"רצינות" שלו. אחרים תהו האם הקפוצ'ון הוא הגרסה המודרנית של החליפה. בכל מקרה, הלבוש הרגיל של גאון הטכנולוגיה הוא הדרך שלו להישאר נאמן לסגנון שלו על אף כל מה שמתרחש מסביבו. זה אמנם טומן בחובו סיכונים, אך לטענתה של דיקסון הלבוש הזה הוא שהופך את צוקרברג למי שהוא. יתרה מכך, הוא הופך את פייסבוק למה שהוא. "צוקרברג החליט לנשור מהלימודים בהרווארד לטובת הרחבת פייסבוק. שנים לאחר מכן, הוא עדיין מקבל החלטות בעלות סיכון גבוה, כפי שהוא מעדיף ללבוש קפוצ'ון בפגישות עסקיות חשובות", מסכמת דיקסון.

 

אילון מאסק, מייסד פייפאל, טסלה מוטורס וספייס איקס אילון מאסק, מייסד פייפאל, טסלה מוטורס וספייס איקס צילום: בלומברג

 

חוש האופנה של אילון מאסק הוא מטופח, קולי ומלוכד, בדומה לדרך החשיבה החדשנית והיצירתית שלו: מאסק לבוש בדרך כלל באופן מטופח במיוחד, אך לא אופנתי יתר על המידה. לדעתה של דיקסון פירוש הדבר שהמייסד של טסלה מוטורס הוא "בחור הנמנע ממהומות". "הסגנון האישי שלו בהחלט בא לידי ביטוי באופן בו התפתחה הקריירה שלו השווה 7.7 מיליארד דולר", היא אומרת. "מאסק בהחלט הכניס לחייו העסקיים את גישת הרוגע והנינוחות".

 

ריצ'רד ברנסון, הבעלים של מותג העל וירג'ין ריצ'רד ברנסון, הבעלים של מותג העל וירג'ין צילום: איי אף פי

 

ריצ'רד ברנסון נהנה וחוש האופנה והמהלכים העסקיים שלו גורמים לאנשים להמשיך לתהות לגביו: ברנסון נשר מהתיכון וכיום הוא עומד בראש תאגיד בינלאומי בשווי 4.6 מיליארד דולר. בהתאם, הוא בדרך כלל לא פועל בצורה טיפוסית. הצהרות האופנה של מנכ"ל וירג'ן כוללות חליפה בהדפס של הדגל הבריטי ותחפושת אסטרונאוט. לא משנה מה הוא לובש, הוא אוהב לשלב בין דברים, וכך הוא גם מנהל את העסקים שלו.

 

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק צילום: בלומברג

 

המראה המונוכרומאטי של שריל סנדברג מתכתב עם העקביות שלה בניהול: סנדברג מעדיפה את המראה המונוכרומאטי. "המראה הזה תואם לסגנון הניהול שלה, שכן היא ידועה כמי שזוכרת ימי הולדת, נוטה לסמס לאנשים מילות עידוד דקות לפני מצגת חשובה, ומוודאת שהיא עונה לכל המיילים", אומרת דיקסון.

 

ביל גייטס, יו"ר מיקרוסופט ביל גייטס, יו"ר מיקרוסופט צילום: בלומברג

 

הסגנון הפשוט של ביל גייטס מוריד את ההתמקדות ממנו לטובת העסק: גייטס הוא מסוג האנשים שקל לא להבחין בהם. לבושו הפשוט עוזר להתעלם ממנו, אך להערכתה של דיקסון מדובר במהלך אסטרטגי. "גייטס הוא חדשני, נמרץ ולוחמני לפרקים, אך הוא מסתיר זאת בכך שהוא אינו מורד במוסכמות אופנה". למעשה, גייטס הוא כל כך חדשני שהוא לא מרגיש צורך לצעוק זאת בקולי קולות דרך חוש האופנה שלו. אך זו לא סיבה להמעיט בערכו. סגנון האופנה שלו משדר שצורת הניהול שלו מחייבת מהעובדים כלפיו להיות בשיאם. הוא מצפה לפתרונות פשוטים ואינו רוצה להתמודד עם מהומות לאורך הדרך.

 

מרתה סטיוארט, "הכוהנת הגדולה" של סגנון חיים וניהול משק הבית בארצות הברית מרתה סטיוארט, "הכוהנת הגדולה" של סגנון חיים וניהול משק הבית בארצות הברית צילום: בלומברג

 

הסגנון האמהי של מרתה סטיוארט משקף את ערכי המותג שלה ואת הערכתה לאלגנטיות של עשה זאת בעצמך: סטיוארט היא הפנים של העסק שלה, כך שהבגדים שהיא לובשת בכל יום צריכים להתאים עם הסגנון האמהי שמייצג את המותג שלה. המראה המסודר אך עם זאת המטופח שלה מציין שהיא מוכנה לגשת לעסקים. "בהיותה נערת הפוסטר של האימפריה שלה, סטיוארט משתמשת בדימוי האישי ובסגנון שלה להעביר את המסר ללקוחות שהיא בהחלט יודעת כיצד לאפות את הפשטידה המושלמת, בכלי המושלם, המוגש עם הסכו"ם המושלם", אומרת דיקסון.

 

אריאנה האפינגטון, מייסדת-שותפה של אתר החדשות והבלוגים "הפינגטון פוסט" אריאנה האפינגטון, מייסדת-שותפה של אתר החדשות והבלוגים "הפינגטון פוסט" צילום: בלומברג

 

סגנון הלבוש של אריאנה האפיגנטון משקף את סגנון הניהול החזק והנשי שלה: האפינגטון היא מעצמת תקשורת שמאמצת את היותה אישה. היא תומכת גדולה באיזון בין החיים הפרטיים והעבודה ומעודדת קיום אורח חיים בריא. בספר שהוציאה ב-1973 היא מדגישה כי נשים חייבות לאמץ את העובדה שהן שונות מגברים ולא לנסות להשתלב עם החבר'ה. "זה מרענן ומעודד נשים נשיות לראות מעצמה כמו האפינגטון מאמצת את הנשיות שלה בעבודה ובסגנון האישי שלה", אומרת דיקסון. "הסגנון האישי שלה חוגג את הנשיות שלה מבלי להתנצל. ההצלחה שלה גורמת לי לחשוב שיותר אנשים צריכים להישאר נאמנים לאמת הפנימית שלהם במקביל להצלחה העסקית שלהם".

 

מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק

 

הסגנון המסורתי והסמכותי של מייקל בלומברג משקף את הגישה העסקית שלו: בלומברג משדר שכולו עסקים, גם בבגדים שהוא לובש. "יש שטוענים שהוא מתלבש ככה מכיוון שהוא פוליטיקאי בכיר", אומרת דיקסון. "אני חושבת שהוא מעדיף סגנון אישי מסורתי יותר שתואם לתכונות אישיות שגורמות לו לחשוב שיש לו הסמכות לעשות מה שהוא רוצה".

 

לויד בלנקפיין, מנכ"ל גולדמן זקס לויד בלנקפיין, מנכ"ל גולדמן זקס צילום: בלומברג

 

השמרנות של לויד בלנקפיין באה לידי ביטוי הן בחוש האופנה שלו והן באופן שבו הוא מנהל את גולדמן זאקס: "הוא ידוע כמנהיג עם סגנון נוקשה שלא מותיר הרבה מקום לסטות מהתכנית שלו. בהתאם, הוא מצליח לדבוק בסגנון אישי מסורתי שלא מותיר מקום לצבעים שאינם ניטרליים ולקווים שאינם ברורים", אומרת דיקסון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x