$
רכב

רק הושקה וכבר נעצרת: נוסעים זועמים חסמו את מסלולה את המטרונית בקריית חיים

זאת לאחר שמהבקר נרשמו שיבושים קשים בלוחות הזמנים כמו גם תפוסה מלאה בחלק מהאוטובוסים. החברה האחראית על תפעול המטרונית: "חבלי לידה ראשונים לפרויקט שהושק רק לפני יומיים"

ליאור גוטמן 10:5918.08.13

השקה מוצלחת מדי? יום ההפעלה הראשון של פרויקט המטרונית במטרופולין חיפה התחיל ברגל שמאל, זאת לאחר שחלק מנוסעי האוטובוס המסלולי שעבר בקריית חיים ירדו מהרכב וחסמו את נתיב הנסיעה. המחאה הגיעה לאחר שמהבוקר נרשמו שיבושים קשים בלוחות הזמנים כמו גם תפוסה מלאה בחלק מהאוטובוסים, כך שבחלק מהמקרים לא היה ניתן לעלות או לרדת מכלי הרכב.

המטרונית המטרונית

 

בחברת יפה נוף, האחראית על הפרויקט, מסבירים שמדובר בחבלי לידה ראשונים של פרויקט שהושק רק לפני יומיים, כך שייקח זמן עד שלקוחות ילמדו את תוואי הנסיעה החדשים ואת שעות הפעילות. עוד מסבירים שם שעצם העלאת נוסעים חינם אין כסף בתקופת ההרצה של הפרויקט גורמת לעומס גבוה על האוטובוסים, עד פי שלוש מהמתוכנן - מתפוסה של כ-60 אלף ליממה עד לכ-150 אלף נוסעים ליממה כבר משעות הבוקר (א') מציאות זו גורמת לחלק מהאוטובוסים "לדלג" על תחנות בתוואי הנסיעה כיוון שאין אפשרות טכנית להעלות נוסעים.

 

פרויקט המטרונית הושק כאמור רשמית שלשום (ו') במעמד שר התחבורה ישראל כץ. הפרויקט כולל הפעלה של מערך אוטובוסים שינועו במסלול יעודי ובתדירות גבוהה. לרשות הנוסעים יעמדו 90 אוטובוסים מתוכן 6 היברידיות (בעלות הנעה חשמלית ודיזל). בתוואי הנסיעה הכללי ממוקמים 143 רציפים עם מערכות כרטוס אלקטרוני. הקו הנסיעה הראשי יצא מאזור מחנה כורדני לשעבר עד לאזור חוף הכרמל. הקו השני ייצא מקרית אתא ויגיע עד לעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי ייצא ממרכזית הקריות ויגיע לשכונת הדר בחיפה.

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x