שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
משפט

פרסום ראשון

עסקת בטר פלייס בסכנה: סאנרייז הודיעה כי לא העבירה את הכסף לרכישתה

הקבוצה שבראשה עומד איש העסקים יוסף אברמוביץ הודיעה על כך לבית המשפט; מפרקי החברה ביקשו ארכה של שבוע להעברת סכום ראשוני של 4.5 מיליון שקל; סאנרייז: "קיבלנו הצעות למימון החברה ביותר מ-30 מיליון דולר"

תומר הדר וזוהר שחר לוי 20:0325.07.13

העסקה למכירת בטר פלייס בסכנה: סאנרייז שזכתה לפני כשבועיים בלבד בתהליך ההתמחרות לרכישתה של בטר פלייס שקרסה שלא העבירה את הסכום הראשוני הנדרש לרכישת חברת הרכב החשמלי. כך הודיעה סאנרייז הערב (ה') לבית המשפט המחוזי מרכז.

 

 

 

כזכור, הקבוצה שבראשה עומד איש העסקים יוסף אברמוביץ רכשה את פעילות בטר פלייס בישראל בסכום של 18 מיליון שקל. הסכום שנדרש להעברה עד אתמול על ידי סאנרייז עמד על 4.5 מיליון שקל בלבד - מיליון שקל עבור הקנייין הרוחני ו-3.5 מיליון שקל עבור רכישת הנכסים והפעילות של בטר פלייס - אולם הדבר לא נעשה. כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט" אישר בית המשפט לסאנרייז למכור את יתרת הרנו החשמליות, כ-350 במספר, שנותרו במחסני הערובה.

 

 

בטר פלייס. העסקה בסכנה בטר פלייס. העסקה בסכנה צילום: דוד הכהן

 

סאנרייז ביקשה מבית המשפט שהות של שלושה שבועות על מנת לגייס את הסכום. אולם לפי הדו"ח שהעבירו מנהליה המיוחדים של בטר פלייס, עוה"ד סיגל רוזן-רכב ושאול קוטלר, לבית המשפט, הם מבקשים לקבוע את יום רביעי הקרוב, ה-31 ביולי, כמועד אחרון וסופי שעד אליו יהיה על הרוכשת להשלים את ביצוע התשלום הראשון. מדובר למעשה בארכה של שבוע ימים. באם לא יועבר הכסף, כך לפי המנהלים המיוחדים, יתקיים עוד באותו היום דיון דחוף בבית המשפט.

 

"למרבה הצער", נכתב בדו"ח, "לא העבירה אתמול הרוכשת את הסכומים האמורים. היום הודיעה למנהלים המיוחדים בעל פה ולאחר מכן בכתב, כי לא תוכל לעמוד בלוח הזמנים האמור וביקשה ארכה של שלושה שבועות לביצוע התשלומים. באשר לתמורת הקניין הרוחני ותשלום סכום של מיליון שקל עבורו, הודיעה הרוכשת כי במקום תשלום של הסכום האמור, הופקד סכום כזה בידי משרד עורכי דין מחו"ל בעל נציגות ישראלית וכי הוא יועבר לידי המנהלים המיוחדים לאחר הוראות אלו או אחרות שתיתן הרוכשת".

 

לפי המפרקים, במקביל להודעותיה של סאנרייז, החלו לפנות אליהם מציעים שונים, לרבות חברת חניוני הצלחה שהצעתה הייתה "השנייה בתור" ודרשו לדעת האם הרוכשת עומדת בתשלומים. לפי המנהלים, אלה ביקשו להחזיר את הערבויות הבנקאיות של יתר המציעים או לנקוט בצעדים כנגד סאנרייז.

 

לדו"ח מצורף מכתבו של בא כוחה של סאנרייז, עו"ד דוד פורר שפנה היום למפרקים הזמניים וביקש ארכה. "מרשתי", נכתב במכתב, "רוצה להודות למנהלים המיוחדים ולבית המשפט שנתנו הזדמנות שנייה לחלום של הפעלת מערך מכוניות חשמליות בישראל".

 

"בשבועיים שעברו מאז הכרזתה", נכתב עוד, "מרשתי פעלה בהרבה מישורים: המשיכה להפעיל את מערך השירותים של בטר פלייס תוך הענקת שירות ללקוחות החברה, צמצמה את מספר תחנות ההחלפה, גייסה הנהלה חדשה לחברה, צמצמה את תקציב החברה והצליחה להעביר לשימוש את מערכת המחשוב המתקדמת של בטר פלייס. כל אחת מן הפעלות הללו הייתה קשה ולוותה במכשולים".

  

יצויין שלפני כשבוע התריעו עורכי דינה של חברת רנו העולמית, המספקת את מכוניות הפלואנס המשמשות את בטר פלייס, בפני בית המשפט אודות מצבה הכספי של סאנרייז. עורכי דינה של רנו ציינו כי להערכתם לחברה אין המימון הדרוש על מנת להשלים את העסקה.

 

מסאנרייז המפעילה את בטר פלייס נמסר בתגובה כי היא "שמחה להודיע כי היא קיבלה הצעות למימון החברה ביותר מ-30 מיליון דולר שנמצאות כעת בשלבים מתקדמים של בדיקת נאותות. חלק מהותי בתוכנית העסקית של בטר פלייס שלא צלח, היה מכירה מהירה של כ-200 רכבים חשמליים הנמצאים בבעלות החברה ושהיו יכולים להניב לחברה הכנסות של כ-40 מיליון שקל על מנת ולשלם את התשלומים הראשונים למפרקים. יש לחברה רשימת המתנה של מעל ל-100 לקוחות שמוכנים לשלם מקדמות ולרכוש בימים הקרובים את המכוניות הללו. אנו משוכנעים כי דחיית מועד התשלום תביא לעמידה מלאה בהתחייבות שקיבלנו על עצמנו כשהודענו על רכישת ההחברה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x