שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
משפט

העליון: לדון מחדש בהחלטה לצמצם את מספר ספקי שירותי הקרקע בנתב"ג

השופטים ציינו כי על רש"ת לשקול שוב את עמדת רשות ההגבלים העסקיים, לפיה המהלך יפגע בתחרות ויגרום לייקור מחיר כרטיסי הטיסה. רש"ת: נלמד את החלטת בית המשפט

תומר גנון 14:2325.07.13

בית המשפט העליון הורה לרשות שדות התעופה (רש"ת) לדון מחדש בהחלטתה לצמצם את ספקי שירותי הקרקע בנתב"ג משלושה לשניים. כך עולה מפסק הדין שניתן אתמול בעתירה נגד ביטול מכרז קודם בנושא שהוציאה רש"ת. בנימוקים ציינו השופטים כי על רש"ת לשקול שוב את עמדת רשות ההגבלים העסקיים, לפיה המהלך יפגע בתחרות ויגרום לייקור מחיר כרטיסי הטיסה. הרכב של שלושה שופטים בראשותו של אליקים רובינשטיין קבע כי יש" לקיים דיון בנושא התחרות וליבונו גם על פי נימוקיה של רשות ההגבלים העסקיים, והכרעה מחודשת באשר למספר ההרשאות שיינתנו במכרז".

 

שירותי הקרקע בנתב"ג מופעלים כיום על ידי שלוש חברות ישראליות – Laufer עם נתח שוק של 52%, QAS עם נתח שוק של 31%, ו-Aero Handling עם נתח שוק של 17%. השירותים ניתנים לכ־160 חברות תעופה זרות הפעילות בשדה, מלבד אל על שמספקת את השירותים לעצמה. בין היתר הם כוללים צ'ק אין, עלייה למטוס, וכן פיקוח על כך שכלל השירותים הניתנים בשדה (ניקיון, העמסה, פריקת מזוודות וכו') יבוצעו בלוח הזמנים הקפדני של נתב"ג.

 

תור בנתב"ג תור בנתב"ג צילם: גלעד קוולרציק

 

ערב הדיון בבית המשפט העליון שלחה רשות ההגבלים מכתב לרש"ת לפיו חוות הדעת הכלכלית שעמדה בבסיס החלטתה לצמצם את מספר הספקים אינה מבוססת ולוקה בחסר. על פי חוות הדעת הכלכלית שהוכנה על ידי חברת הייעוץ "פארטו", אם מספר הספקיות לא יצומצם תפגע איכות השירות בשל מלחמת מחירים ביניהן.

 

"רש"ת כמונפול דה-פקטו, מנסה במסגרת המכרז החדש לגרוף רנטה (תגמול) מונופוליסטית, על ידי צמצום התחרות בין ספקיות השירותים", כתבה עו"ד סוריא בשארה ראש צוות ברשות ההגבלים ליועץ המשפטי של רש"ת, עו"ד אריה שחם. "ביודעה כי תוצאות המכרז צפויות, כמעט בוודאות, לעלות את העלויות של חברות התעופה, ובסופו של דבר אלה יתגלגלו חזרה לצרכנים, מנסה רש"ת באמצעות חוות הדעת להסביר, בין היתר, כיצד הרווח העודף של שתי הזוכות במכרז אינו בא על חשבון רווחת הצרכן. לצורך כך, כלול בחוות הדעת פרק שדן ביתרון לגודל. בנוסף לכשלים רבים שנפלו בחוות הדעת, אין בחוות הדעת ביסוס לטענה בדבר קיומם של יתרונות לגודל, ומשכך הציבור צפוי לשאת בעולה של הפגיעה בתחרותיות".

 

מרש"ת נמסר: "נלמד את החלטת בית המשפט ונכבד כל החלטה של בית משפט בישראל".

 

את רשות שדות התעופה ייצג בדיון עו"ד אייל בליזובסקי; את Aero Handling ייצגו בדיון עוה"ד חגי דורון ואמיר כספרי; את Laufer ייצג בדיון עו"ד גיורא ארדינסט.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x