$
רכב

אוהבים משפחתיות, זקוקים לתשלומים

אוטו סנטר: המכירות של מכוניות יד שנייה עלו ב־30% השנה והמחירים ב־10%. הלקוחות מצדם הגיבו בנטילת הלוואות גבוהות יותר

תומר הדר 09:0415.07.13

שוק המכוניות המשומשות עבר בשנתיים האחרונות מהפכה. מנתונים של אוטו סנטר עולה כי בחציון הראשון של 2013 חלה עלייה של 30% בהיקף מכירות מכוניות יד שנייה. במקביל חלה עלייה בסדר גודל דומה בהיקף העסקאות שנעשות בתשלומים, ללמדנו שלצרכן הישראלי יש פחות כסף נזיל.

 

רשתות גדולות העוסקות בסחר ברכב ומגרשי מכירה של חברות ליסינג השתלטו על חלק ניכר מנפח עסקאות היד השנייה המתבצעות בישראל וחיזקו את מערך המכירות של רכבי יד שנייה. בשונה ממוכר פרטי, הרשתות מציעות מגוון גדול של רכבים וגם מתעדות את עסקאות הרכש, כך שניתן לפלח באופן מדויק את העדפותיהם של רוכשי המכוניות המשומשות.

 

מאדזה. הדגם הנמכר ביותר מאדזה. הדגם הנמכר ביותר צילום: יובל חן

 

רשת אוטו סנטר סיכמה את המחצית הראשונה של 2013 ומנתוניה עולה כי, הרכבים הנמכרים בשוק המשומשות הם דגמים משפחתיים. בהם הרכב הנמכר ביותר הוא מאזדה 3.

 

המאזדות תופסות כ־18% מכלל המכירות של אוטו סנטר. במקום השני נמצאת טויוטה קורולה, שמכירותיה מהוות 11% מכלל העסקאות שבוצעו בששת חודשי השנה הראשונים באוטו סנטר. את המקום השלישי תופסת הונדה סיוויק - שאחראית ל־11% מכלל העסקאות ואילו במקום הרביעי נמצאת יונדאי I30, שמכירותיה מהוות 9% מכלל העסקאות. פורד פוקוס נמצאת במקום החמישי עם 4% מן העסקאות ורק במקום השישי מופיעה מכונית סופר מיני: יונדאי I20, שמכירותיה מהוות 4% מכלל העסקאות.

 

 

מהדו"ח עולה עוד כי במחצית הראשונה של השנה עלה המחיר הממוצע של עסקאות יד שנייה בכ־10%. בעוד מחיר עסקה ממוצעת עמד על 62,275 שקל ב־2012, במחצית הראשונה של 2013 המחיר היה 65,814 שקל. מדובר במחיר המשקלל את סך כל העסקאות שבוצעו. לדברי דני שמעוני, מנכ"ל רשת אוטו סנטר, הסיבה לעליית במחיר היא עליית המע"מ ועליית מחיריהן של מכוניות חדשות בתחילת שנת 2013 שהביאה לעליות במחיריהם של כמה דגמים במחירוני הרכב המשומש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x