בצל מס רכבי היוקרה: יבואנית מרצדס משיקה E קלאס חדשה
בחלק מן הדגמים החדשים צפוי מחיר ה-E קלאס המחודשת להיות נמוך באלפי שקלים ממחירו של הדגם הפורש. המחיר יחל ב-389 אלף שקל עבור הדגם הבסיסי E200 ויגיע עד 469 אלף שקלים עבור הדגם הבכיר E300
זמן קצר בלבד לפני כניסתו הצפויה לתוקף של "מס רכבי היוקרה" משיקה כלמוביל, יבואנית מרצדס, את ה-E קלאס החדשה.
- עמיר פרץ: להעלות את המס על רכבי יוקרה מזהמים
- שנה טובה למי? כך ירוויחו בעלי רכבי יוקרה, ובעלי רכב עממי יפסידו
- צעצועים לעשירים: המכוניות החדשות במועדון מיליון השקלים בישראל
הדגם החדש מהווה בפועל מתיחת פנים של הדגם הישן וכולל החלפה של כ-2,000 חלקים שונים, על פי מרצדס. בדומה לדגמי יוקרה רבים שזכו בשנים האחרונות לשדרוגים, גם ה-E קלאס מצוידת בשפע של מערכות בטיחות הכוללות בין היתר מערכת השומרת על המכונית בנתיב הנסיעה, מערכת המונעת התנגשות במהירות של מעל 50 קמ"ש באמצעות בלימה של הרכב ומערכת המסוגלת להגדיל באופן אוטומטי את הכוח המופעל על הבלמים במקרה שבו הולך רגל נקלע בדרכה של המרצדס.
אחת הבשורות החשובות יותר נוגעת למחיר המכונית: בחלק מן הדגמים החדשים צפוי מחיר ה-E קלאס המחודשת להיות נמוך באלפי שקלים ממחירו של הדגם הפורש. המחיר יחל ב-389 אלף שקל עבור הדגם הבסיסי E200 ויגיע עד 469 אלף שקלים עבור הדגם הבכיר E300.
כאמור, השקתה של ה-E קלאס המחודשת מתרחשת בתקופה מבלבלת עבור יבואני הרכב ועבור יבואני רכבי היוקרה בפרט. אתמול הודיע שר התחבורה ישראל כץ באמצעות עמוד הפייסבוק שלו שמהפכת מחירים צרכנית נמצאת בדרכה למדינת ישראל, ושמחירי הרכבים החדשים יופחתו ב-20%, הצהרה שבענף הרכב מגדירים כ"חסרת כיסוי".
בנוסף, בימים אלה ממש נרקמות צמד רפורמות נוספות: רפורמת המיסוי הירוק, שתייקר דגמים רבים הנמכרים כיום בישראל, ורפורמת מס רכבי היוקרה, שאמורה להביא להטלת מס קנייה נוסף על רכבים שמחירם מעל 300 אלף שקל - רף שצפוי לפגוע בחלק מדגמי מרצדס החדשים.
אריאל פינטו, מנכ"ל מרצדס, אומר כי האטסטרטגיה של החברה היא להמשיך ולהיות תחרותית. עוד הדגיש פינטו כי בימים אלה מבצעת מרצדס בנץ ישראל חדירה לשוק ציי הרכב.