שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אקדמיה

קפיצה דרמטית במבחנים הבינלאומיים: ישראל עלתה למקום ה-7 במתמטיקה

במדעים עלתה ישראל מהמקום ה-25 למקום ה-13. שר החינוך גדעון סער: "התלמידים השיגו את התוצאות הגבוהות ביותר מאז הצטרפה ישראל למבחנים"

חן פונדק 11:2411.12.12

שיפור ניכר חל בתוצאות ישראל במבחנים הבינלאומיים TIMSS ו- PIRLS, אך קיימים פערים בין תלמידים דוברי ערבית לתלמידים דוברי עברית.

 

במבחני TIMS במדעים ובמתמטיקה לתלמידי כיתה ח' עלתה ישראל מהמקום ה-24 למקום ה-7 במתמטיקה (מתוך 42 מדינות) עם ציון של 516. דוברי העברית הגיעו לציון של 536, הרבה מעל הממוצע של המדינות, 467, ודוברי הערבית מעט מתחת לממוצע עם ציון של 465. במדעים קפצה ישראל מהמקום ה-25 למקום ה-13 עם ציון של 516. דוברי העברית הגיעו לניקוד של 530 נקודות ודוברי הערבית לציון של 481 נקודות, שניהם מעל הממוצע של המדינות המשתתפות במבחן, 477.  

במבחן PIRLS  לקריאה לכיתות ד' דורגה ישראל במקום ה-18 (לעומת המקום ה-31 ב-2006) עם 541 נקודות, והפער בין דוברי ערבית ודוברי עברית גדול: דוברי העברית מדורגים במקום ה-2 עם 568 נקודות, ודוברי ערבית במקום ה-35 עם 479 נקודות. ממוצע המדינות המשתתפות הוא 512 נקודות

 

תוצאות דוברי העברית

 

תוצאות דוברי הערבית

 

TIMS הוא מחקר בינלאומי במתמטיקה ובמדעים הנערך על ידי הארגון הבינלאומי להערכת הישגים בחינוך, ה-IEA. המחקר מתקיים אחת לארבע שנים החל משנת 1995. ב-2011 השתתפו 42 מדינות ו-240 אלף ילדים. בישראל השתתפו 4,699 תלמידי כיתות ח' מ-151 בתי ספר.

 

PIRLS נערך גם כן על ידי ארגון ה-IEA ובוחן קריאה ספרותית וקריאה מדעית. ב-2011 השתתפו 45 מדינות ו-255 אלף תלמידי כיתות ד'. בישראל השתתפו 4,186 תלמידים מ-152 בתי ספר.

 

 

המדינות המובילות במתמטיקה הן מדינות מזרח אסיה: קוריאה, סינגפור, טיוואן, הונג קונג ויפן. במדעים התמונה דומה: סינגפור, טיוואן, קוריאה, יפן ופינלנד מובילת. בקריאה מובילות הונג קונג, רוסיה, פינלנד, סינגפור ואירלנד.

 

"ההישגים מבטאים מהפך"

 

"הישגי הבחינות מבטאים מהפך. התלמידים השיגו את התוצאות הגבוהות ביותר מאז הצטרפה ישראל למבחנים בסוף שנות ה-90, בקריאה בכיתות ד' ובמתמטיקה ומדעים של כיתה ח'. ממוצע ישראל גבוה מממוצע המדינות המשתתפות. תלמידי ישראל עשו את הזינוק הגבוה ביותר מכלל המדינות. השיפור בהישגים כלל את כל השכבות הסוציואקונומיות", אמר שר החינוך גדעון סער במסיבת העיתונאים שבה הוצגו תוצאות המבחנים הבינלאומיים לשנת 2011. 

 

"אם רוצים הישגים צריכים למדוד, בדרך של בנות יענה אי אפשר להגיע להישגים", אמר סער, ובכך חזר על דבריו יום קודם בוועידת החינוך ביזמות של "כלכליסט" ועיריית בת ים.

 

תוצאות דוברי עברית - חלוקה לפי מעמד סוציו אקונומי

 

תוצאות דוברי ערבית - חלוקה לפי מעמד סוציו אקונומי

 

"עדיין קיימים פערים, וצריך לצמצם את הפערים", הוסיף סער. "הייתה עלייה בקרב דוברי ערבית, אך עדיין קיימים הפערים ונצטרך לטפל. אם הגענו במקום השני בקרב התלמידים דוברי עברית ורק במקום ה-18 בדירוג הכללי, אז ניתן עוד להשתפר", אמר סער, אבל הדגיש: "השיפור בנקודות בקרב המגזר הערבי גדול יותר מהמגזר היהודי, אבל נקודת ההתחלה שונה".

 

"שיעור התלמידים המצטיינים גבוה מעל הממוצע של המדינות המשתתפות. בכל המקצועות חל שיפור אבסולוטי של עשרות נקודות. חל שיפור דרמטי בנתונים ההשוואתיים מול המדינות האחרות", אמר סער. בעוד ב-2007 רק 4% מהמשתתפים הישראלים נכללו בשיעור המצטיינים – מעל 625 נקודות, ב-2011 עלה השיעור ל-12%. שיעור המצטיינים במדעים עלה מ-5% ל-11% ובקריאה מ-10% ל-15%.

 

 

 

כלכליסט באייפד - חוויה אינטראקטיבית שעוד לא נראתה בישראל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x