$
מעסיקים

מנהלים שימו לב: תשעה דברים שאסור לומר לעובדים

אם אתם רוצים לשמור על מוטיבציה גבוהה ומורל גבוה במקום העבודה, הנה כמה משפטים שרצוי להתרחק מהם כמו מאש

סוכנויות הידיעות 16:5801.12.12

רבות נכתב כבר על טעויות שעושים עובדים בעבודה או הערות שליליות שלא כדאי להגיד לבוס, אך מה לגבי התנהגות המנהל עצמו? מה עליו לעשות כדי לשמור על סטנדרטים של ניהול טוב? אתר פורבס ליקט 9 משפטים שמעסיקים צריכים להיזהר מהם, אם הם מעוניינים לשמור על המוטיבציה של העובדים.

 

"יש לך מזל שאתה מקבל בונוס" "יש לך מזל שאתה מקבל בונוס" צילום: shutterstock

1. "אני משלם לך את המשכורת ולכן אתה צריך לעשות מה שאני אומר"

זוהי הצהרה דיקטטורית. איומים והפגנות כוח אינם הדרך הנכונה לזכות בנאמנות של עובד או לביצועיו הטובים. מנהלים גדולים באמת לא זקוקים לאיומים, הם מנהיגים על-ידי דוגמא אישית והם מלמדים ומעודדים את הכפופים להם.

 

2. "יש לך מזל שאתה מקבל בונוס. חברות אחרות נותנות לעובדים בקבוק יין"

בוס נבון מזהה עובדים התורמים להצלחתה של החברה ולעולם לא מתייחס אליהם בהתנשאות. מעסיק חכם תמיד ישמח לתגמל עובד חרוץ התורם לחברה.

 

3. "אני עבדתי מאוחר אמש וגם בשבת בבוקר. מה אתה עשית?"

העברה עקיפה של המסר שעובדים צריכים לעבוד מסביב לשעון היא הדרך הבטוחה לגרום לחוסר סיפוק ולמורל ירוד בקרב העובדים.רק בגלל שהבוס עובד מסביב לשעון, אין הדבר אומר שכך גם על העובדים לנהוג.

 

4. כדאי לך להישאר בחברה כי אנו לא מפלים נשים לרעה

מעסיק טוב לעולם לא יפלה מישהו לרעה ובטח לא יגרום לעובד לחוש פגיע - ישירות או בעקיפין. התנהגות זו אינה חוקית וגסה ועלולה לעלות לחברה בעובדים מצוינים שיעדיפו לעזוב למקום אחר שיתייחס אליהם בשוויוניות אמיתית.

 

5. "אנחנו צריכים לקצץ" (ובאותו הזמן הבוס מקבל שולחן חדש)

בזמנים קשים, עובדים מעריכים בוסים המגלים אמפתיה לקשיים שעימם עליהם להתמודד ונוטרים טינה לבוסים המרשים לעצמם לנהוג אחרת מהעובדים. מנהלים צריכים לשמש דוגמא אישית - על אחת כמה וכמה בזמנים קשים.

 

6. "אני לא רוצה לשמוע את הטענות שלך"

על מננל תמיד לחפש פידבק מעובדיו, גם אם הוא שלילי. כדאי למעסיקים להאזין בתשומת לב לטענות העובדים ולהקדיש לטענות אלו מחשבה. גם אם אין פתרון נראה לעין, עצם ההקשבה יכולה לתרום המון ללויאליות ולמורל של העובדים.

 

7. "אנחנו תמיד עושים את זה ככה"

אמירה זו היא דרך בטוחה לרמוס כל ניצוץ יצירתיות בקרב העובדים. עדיף לשאול מה לדעת העובדים אפשר לעשות כדי לייעל את העבודה. רוב הסיכויים שהעובדים יידעו בדיוק מה צריך לעשות. חלק מתפקידו של המנהל הוא לעודד עובדים למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות ישנות ולתגמל אותם עבור רעיונות טובים.

 

8. "אתה עושה עבודה נוראית"

על מנהלים להעביר באופן ברור את ציפיותיהם מהכפופים להם ועליהם לתת לעובדים את המשאבים, התקציב, תאריכי היעד, ההכשרה והתמיכה שלהם הם זקוקים כדי לבצע בהצלחה את המשימה. כמו כן, מומלץ לבקש מהעובדים לחזור אחרי ההוראות כדי להבטיח שהם הבינו אותם היטב.

 

9. "אתה טיפש והעובד הכי גרוע בעולם"

כעס, קללות וזלזול הם כמו סכין בלב העובד. על בוסים לנהוג באופן תרבותי ומקצועי. לא מומלץ לקלל בפני העובד ובטח שלא מקובל לקלל את העובד.

 

לסיכום, מנהל טוב תמיד מקיים הבטחות ושואף לשמש דוגמא אישית, הוא יחמיא לעובד בפרהסיה ויעביר ביקורת בונה באופן מקצועי בדיסקרטיות. הוא יידע להאציל סמכויות ולהתמודד עם טעויות של עובדיו, להטות אוזן קשבת ולשמור על ראש פתוח. מעסיקים המשכילים לעשות את כל אלו ייהנו מעובדים נאמנים וחדורי מוטיבציה התורמים להצלחת החברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x