עליית הסולר: כך תביסו את מחירי הדלק בשוק המשומשות
בעקבות הזינוק במחירי הדלק, "כלכליסט" מציג: מכוניות דיזל משומשות שצורכות פחות דלק
מנהלים: פולקסווגן פאסאט TDI
מחיר למודל 2011: 134 אלף שקל
פולקסווגן פאסאט TDI היא אחת ממכוניות המנהלים הסולידיות ביותר שמשווקות כיום בישראל. מדובר במכונית מנהלים שמחד אינה מנקרת עיניים ועל חזיתה מתנוסס סמל שמשדר נופך עממי, ומאידך מפגינה איכויות גבוהות מאוד - הן מבחינת רמת הגימור של תא הנוסעים והן מבחינת רמת הניהוג, כלומר הנוחות, השקט והביצועים. אך יתרונה הגדול ביותר של הפאסאט TDI הוא המנוע: טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 140 כוחות סוס. מדובר במנוע שבמבחני עבר שנערכו ב"כלכליסט" צרך כ־13 ק"מ לליטר, הישג נאה שיתאים למי שמעוניין בפאסאט בעיקר לנסיעות בין־עירוניות.
משפחתית: יונדאי I30 דיזל
מחיר למודל 2009: 71 אלף שקל
את יונדאי I30 אין צורך להציג לציבור הישראלי - מדובר באחת המכוניות המשפחתיות הנמכרות בישראל, אך ישראלים מעטים מודעים לעובדה שיונדאי I30 שווקה בישראל גם בגרסה שצוידה במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטרים ובתיבת הילוכים אוטומטית. מנועה של I30 בגרסת הדיזל שיובאה לישראל הפיק 116 כוחות סוס נמרצים למדי שהביאו אותה למהירות סופית של 180 קמ"ש, רק 3 קמ"ש פחות מגרסת הבנזין המקבילה. אך גולת הכותרת אינה הביצועים, אלא צריכת הדלק - כ־15 ק"מ לליטר בבדיקות עבר שנערכו ב"כלכליסט".
קטנה: סיטרואן C3 דיזל
מחיר למודל 2006: 23,800 שקל
עתידה של סיטרואן C3 טורבו דיזל החדשה בשוק הרכב הישראלי עדיין אינו ברור לאור המיסוי הירוק, אך סיטרואן C3 הקודמת נמכרה במספרים נאים גם בגרסת הטורבו דיזל. בדומה לסיטרואן C3 החדשה, מדובר במכונית עירונית סטייליסטית למדי, המתהדרת בעיצוב רטרו שמזכיר את דגמי סיטרואן של שנות השישים, אך תא הנוסעים הפשוט אינו משדר את אותה אווירת רטרו אלא אווירה פונקציונלית יותר. בחזיתה של הסיטרואן הקטנה שוכן מנוע טורבו דיזל בנפח 1.4 ליטרים שמפיק 70 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית. הביצועים אמנם אינם מסעירים, אך צריכת הדלק כן: בבדיקת עבר שנערכה ב"כלכליסט" לגמה הסיטרואן הקטנה ליטר של סולר לכ־17 ק"מ של נסיעה.