$
רכב

"הסיכוי שהשרים והח"כים יוציאו לפועל את רפורמת שווי השימוש - אפסי"

כך מעריכים גורמים בענף הרכב, בעקבות פרסום הרפורמה הכלולה בטיוטת חוק ההסדרים. "לא ברור כיצד ניתן לחשב את שווי השימוש של טכנאי, למשל, לעומת איש הייטק"

תומר הדר 19:4129.08.12

"חברי כנסת ושרים שמחזיקים במכוניות ליסינג וברכב צמוד נוסעים מעל 50 אלף קילומטר בשנה, הסיכויים שהם יאפשרו את רפורמת שווי השימוש החדשה אפסיים", כך מעריכים היום (ד') גורמים בענף הרכב לאור פרסום טיוטת חוק ההסדרים.

 

על פי הטיוטה, יחולק שווי השימוש החודשי לרכב צמוד לשניים - סכום אחד שיגלם את שווי השימוש לרכב הצמוד וסכום נוסף שיגלם את שווי מימון הוצאות הדלק על ידי המעסיק.

 

"בניגוד לאיש הייטק, שחצי מנסיעותיו מוקדשות לצרכי עבודה, טכנאי, למשל, מקדיש 90% מנסיעותיו לצרכי עבודה, ולכן לא ברור לנו כיצד בכלל ניתן לחשב את שווי השימוש של הטכנאי וכיצד יבדילו בין השניים", אומר גורם בענף.

 

"לא ברור איך יבדילו בין טכנאי לאיש הייטק" "לא ברור איך יבדילו בין טכנאי לאיש הייטק" צילום: אביגיל עוזי

 

על פי הערכות, עיקר ההתנגדות למהלך תגיע דווקא מכיוונם של ארגוני עובדים. "בניגוד לפעם הקודמת שבה שווי השימוש עלה עקב המעבר לשיטת חישוב שווי השימוש הליניארית, הפעם מדובר במס כבד הרבה יותר שיתווסף לעליית מחירי הדלק ויגיע אחרי המחאה החברתית. הפעם 200 אלף מחזיקי רכב צמוד יילחמו", אומרים בענף.

 

בטיוטה, יש לציין, "מסתתרת" משמעות נוספת - ההטבה שתמוסה היא הטבה על מימון הוצאות דלק. הטיוטה אינה מגדירה באיזה דלק מדובר, כלומר האם מדובר גם בשווי שימוש שיושת גם על רכב חשמלי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x