$
משפט

תדיראן: לחשוף את התנאים למיזוג אלקטרה־אייס

תדיראן ביקשה הארכה להגשת ערעור על המיזוג, שממנה התברר כי רבים מתנאי המיזוג נותרו חסויים

מארק שון 20:1514.04.12

חודש לאחר שרשות ההגבלים העסקיים אישרה את המיזוג בתחום מוצרי החשמל בין חברת אלקטרה לבין רשת אייס, מתברר שאישור המיזוג כולל תנאים חסויים שאינם ידועים לציבור.

 

חברת תדיראן, אחת המתחרות המשמעותיות של אלקטרה, פנתה לפני החג לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לקבל

הארכה להגשת ערעור על אישור המיזוג. מהבקשה התברר כי בניגוד למקובל בהליכים כאלה, רבים מתנאי המיזוג נותרו חסויים. החיסיון הוטל על ידי בית הדין להגבלים עסקיים בהסכמת רשות ההגבלים.

 

בסוף פברואר האחרון אושרה בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה רכישת אייס אוטו דיפו, שהידרדרה לקשיים פיננסיים. הרוכשת שנקבעה היא חברת אלקטרה, המחזיקה גם ברשתות שקם אלקטריק ומחסני חשמל.

 

בשל החשש לפגיעה בתחרות בתחום, הנושא נבדק על ידי הממונה על הגבלים דיויד גילה, שהחליט ב־8 במרץ לאשר את המיזוג בכמה תנאים. תנאי אחד שנחשף קובע שיכולתה של אלקטרה להציג את מוצריה בשטחי התצוגה למוצרי חשמל בחנויות אייס הוגבלה.

 

ערעור אמור להיות מוגש לבית הדין להגבלים תוך 30 יום מרגע ההחלטה על המיזוג, אך תדיראן, המנוהלת על ידי אבי זמיר, טוענת כי אין בידיה מספיק מידע בשל החיסיון החלקי שהוטל. "המידע שקיים בידינו לא מאפשר לנו להעריך את מידת הפגיעה אשר עלולה להיגרם כתוצאה מאישור המיזוג", נכתב בבקשה.

 

המיזוג נכנס לתוקף למעשה ב־1 באפריל, אך כיוון שההליכים המתמשכים לאישור החיסיון טרם הסתיימו, ייתכן שהבקשה תתקבל. בבקשה להסיר את החיסיון טענה תדיראן כי יש להתנגד למיזוג, אלא אם כן "תיאסר במסגרת אייס פעילות כלשהי בתחום מוצרי החשמל, כלומר, מוצרי חשמל שאותם משווקת אלקטרה, לרבות מזגנים". לטענת אלקטרה, תדיראן קיבלה מידע מדויק וברשותה התמונה המלאה כדי לגבש החלטה אם להגיש ערעור. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x