$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": התעשייה האווירית מפרסמת מכרז ליסינג של 200 מיליון שקל

היקף המכרז הוא 2,400 מכוניות חדשות. רוב חברות הליסינג סירבו להשתתף במכרז האחרון שהוציאה החברה ב־2009, עקב התנאים המגבילים שהציב למשתתפים. ספקית הליסינג הנוכחית של התעשייה האווירית היא חברת פריים ליס

תומר הדר 07:0114.03.12

התעשייה האווירית צפויה לפרסם בקרוב את אחד ממכרזי הליסינג הגדולים ביותר לשנת 2012 - כך נודע ל"כלכליסט". לאחרונה פנו נציגים מטעם התעשייה האווירית (תע"א) אל כמה חברות ליסינג בבקשה לקבלת מידע על יכולותיהן הכלכליות והתפעוליות של החברות, כדי להיערך לקראת פרסום המכרז. המכרז עצמו נוגע לאספקת כ־2,400 מכוניות חדשות בשווי משוער של כ־200 מיליון שקל. עבור חברות הליסינג, השתתפות במכרז זה חיונית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת יוקרה. זאת, משום שבניגוד לשנתיים האחרונות, שבהן חידשו כמה חברות גדולות את ציי הליסינג שלהן, ב־2012 לא יצאו גופים גדולים במשק למכרזי ליסינג גדולים, בעיקר עקב המשבר הכלכלי. כמו כן עולה מבדיקת "כלכליסט" שהשתתפות במכרז נבחנת בין השאר באלבר, אלדן, הרץ, שלמה SIXT ופריים ליס. בתע"א מועסקים יותר מ־16 אלף עובדים.

 

רכב הוולוו של מנכ"ל תע"א יצחק ניסן. מהמכרזים הגדולים של השנה רכב הוולוו של מנכ"ל תע"א יצחק ניסן. מהמכרזים הגדולים של השנה צילום: אוראל כהן

 

מכרז הליסינג של התעשייה האווירית עבר תהפוכות רבות. עד 2009 סופקו רכבי הליסינג של התעשייה האווירית על ידי אלבר ואוויס. במרץ 2009 פורסם מכרז ליסינג חדש, שרוב חברות הליסינג הגדולות סירבו להשתתף בו, בין השאר עקב תנאיו. כמו כן, המכרז דרש מהחברה הזוכה לעמוד בשורה ארוכה של מגבלות, ובהן ביטול של השתתפות עצמית באירועים שאינם תאונתיים. בסופו של דבר התמודדו במכרז רק באדג'ט ופריים ליס, אך אלה לא עמדו בתנאי המכרז שבוטל, כתוצאה מכך. גיוס ספקית הליסינג הנוכחית, פריים ליס, בוצע באמצעות סדרת פגישות אישיות.

 

מתע"א נמסר: "התעשייה האווירית מתכוונת לפרסם בחודשים הקרובים מכרז לרכישת שירותי ליסינג תפעולי של מכוניות. אולם טרם נקבעו חברות שיוזמנו להגיש הצעות במכרז זה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x