$
תיירות

עיני איים, כץ נסוג: מחירי הטיסות לא יוזלו

זמן קצר אחרי ההכרזה על סכסוך העבודה באל על, ארקיע וישראייר, הורה שר התחבורה לבחון מחדש את הסכם "שמיים פתוחים" שאמור להוזיל את מחירי הטיסות ולהגביר את התחרות: "יש לי אחריות להבטחת חוסנן של חברות התעופה"

ynet 17:1527.02.12

האם שר התחבורה התקפל בגלל איום השביתה? זמן קצר אחרי שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברות התעופה אל על, ארקיע וישראייר, הודיע אחר הצהריים (יום ב') שר התחבורה, ישראל כץ, כי החליט שלא לחתום על הסכם "שמיים פתוחים" השנוי במחלוקת עם האיחוד האירופי עד לבחינת השפעתו על "חוסנן של החברות הישראליות". המשמעות היא שמחירי הטיסות, שהיו אמורים לרדת בעקבות הסכם התעופה, לא יירדו.

 

 

בישיבה עם מנהלי חברות התעופה, שמע כץ את השגותיהם על ההסכם שצפוי לפגוע ברווחיהן, ואמר כי הוא מבקש לקדם את ההסכם בשביל להגביר את התחרות, להוזיל את מחירי הטיסות ולהגדיל את מספר התיירים, "לצד שמירה על חוסנן של חברות התעופה הישראליות".

 

 

"כשר תחבורה יש לי אחריות להבטחת חוסנן של חברות התעופה הישראליות", אמר כץ, "כך נהגתי בהחלטה לאשר לחברת אל על לבצע טיסות סדירות לאילת

לצד חברות ארקיע וישראייר וכך אני מתכוון לנהוג גם בסוגיית השמיים הפתוחים". 

 

שר התחבורה הוסיף בישיבה כי בטרם חתימת ההסדר יש להסדיר בהליך פנימי את ביטול ההסדרים המפלים לרעה את חברות התעופה הישראליות, במטרה לאפשר להן להתחרות בתנאים שווים לאלה של החברות האירופיות. כץ הוסיף כי אם יושגו הבנות, יובאו הסיכומים בפניו כדי שיוכל לבחון אם ניתן לחתום על הסכם השמיים הפתוחים מבלי לפגוע בחוסנן ויכולת תפקודן של חברות התעופה הישראליות.  

 

"ההסכם יובילי לפיטורי אלפי עובדים"

 

בהסתדרות מחו על הכוונה לחתום על ההסכם ללא משא ומתן עם העובדים, והכריזו מהשלכותיו על 7,000 העובדים בחברות התעופה ועל 25 אלף נושאי המשרות הנתמכות באופן ישיר על-ידי הסקטור. לטענת ארגון העובדיפ, ההסכם "פותח את השמיים בין המתחרים שהן חברות אירופיות, תוך הצבת החברות הישראליות במצב נחיתות".

 

"הכרזנו על סכסוך עבודה על מנת ללכת למהלכים שיגרמו לממשלת ישראל להבין שההסכם במתכונתו הנוכחית יביא לפגיעה בלתי הפיכה בענף התעופה האזרחית בישראל ותגרום לפיטורי אלפי עובדים", אמר ל-ynet יו"ר ועד עובדי אל על, אשר אדרי.

 

 

הישראלי לא יוכל להתמודד באופן שיוויוני והוגן מול חברות התעופה הזרות שיהפכו בעתיד למונופול דורסני עם 3,000 מטוסים מול 45 מטוסים שלנו. אנחנו לא מתנגדים להסכם ולתחרות, אלא רק מבקשים שהדברים יהיו מושתתים על כללי משחק הוגנים מול האירופים". 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x