$
דעות

המטבח המלוכלך של ההאקרים

בעידן הנוכחי אתרי אינטרנט הם יעד להתקפות ולפריצות. אפשר להתחיל להירגע: להאקרים יש עדיין כמה יעדים גדולים ומפתים יותר מישראל

מי שעבד פעם במטבח של מסעדת מזון מהיר יודע לספר סיפורי אימה על ההתנהלות שם. אלא שגם אם תיכנסו למטבח של מסעדות טובות קצת יותר, סביר להניח שלא תרצו לאכול שם. כך, גם אם המנהלים מקפידים על סביבת עבודה נקייה, תמיד אפשר יהיה למצוא שערה שנפלה לאחד העובדים, לכלוך שנדבק בעקשנות

לרצפה או חומרי גלם שהושארו מחוץ למקרר, רחמנא ליצלן.

 

הבעיה היא שלמרות השגרה הזו, מדי פעם יגיע איזה רפי גינת או אמנון לוי עם מצלמה נסתרת שתחשוף את התנאים הנוראיים המסתתרים מאחורי מנות הפאר במסעדות, בליווי קריאת הקרב המוכרת - קוליפורמים!

 

זה בערך מה שקורה בימים האחרונים גם בגזרת האינטרנט. כל מי שעוסק בתחום יודע כי מתקפות של האקרים מתרחשות כל הזמן, מסביב לשעון, ללא הפסקה. חלקן מצליחות יותר וחלקן פחות, חלקן מפילות אתרים פנימיים בשרתים של אוניברסיטאות שאיש לא ביקר בהם כבר כמה חודשים טובים, וחלקן פוגעות באתרים גדולים ומבוססים. ההבדל הוא שהפעם הכל נעשה באופן גלוי.

 

הפריצות הסודיות מפחידות יותר

 

ההאקרים הפנו את גולשי אתר One לאתר אחר, שבו הם פרסמו את רשימות כרטיסי האשראי והפרטים האישיים של הגולשים. מאותו הרגע הזרקור הופנה אל אותו אתר, וכל עדכון נוסף בו קיבל הד תקשורתי גדול. ההאקר שעומד, ככל הנראה, מאחורי התקיפות לא הסתתר הפעם, להפך: הוא פרסם בפומבי את מה שעשה, את התוכניות להמשך ואפילו התכתב באימייל עם ישראלים שפנו אליו.

 

עם זאת, האקרים השיגו כרטיסי אשראי ופרטים אישיים של גולשים עוד לפני ההתקפות האלה וישיגו אותם גם אחרי. בדרך כלל המידע מועבר בחדרי חדרים, או אם תרצו - במטבח המלוכלך, הרחק מעיני האורחים במסעדה. הפריצות שעליהן איננו שומעים דבר הן דווקא בעלות הפוטנציאל להיות המסוכנות ביותר. בחלק מהמקרים האלה גם החברות עצמן לא מודעות להתקפה או לפריצה, או שהן מגלות אותה באיחור. אם ההאקרים לא מכריזים ברעש שפרצו, על ידי השחתת האתר המותקף, הם יכולים לעבוד בשקט ולשאוב עוד ועוד מידע מהאתר המותקף, עד שיתגלו.

 

גם לאמזון זה כבר קרה

 

ישראל היא לא יוצאת דופן בתחום הזה. אולי להאקרים שתוקפים אתרים ישראליים יש מוטיבציה גדולה יותר או משנה אידיאולוגית סדורה, אבל יש יעדים גדולים יותר ומפתים לא פחות מעוד אתר קופונים ישראלי או אתר הבורסה לניירות ערך.

 

רק השבוע הודו באתר מכירות הנעליים הבינלאומי זאפוס, כי מאגר המידע שלהם נפרץ וייתכן שההאקרים השיגו פרטים אישיים של 24 מיליון גולשים. זאפוס אולי לא מוכר בארץ, אבל לפני כשנתיים הוא נרכש על ידי אמזון. הנה, אפילו המערכות של חברת ענק כמוה לא חסינות לחלוטין.

 

ישראל לא נמצאת תחת "מתקפת סייבר", כפי שטוענים בחברות שהותקפו. אלה הם פשוט החיים בעידן המודרני, שבו אתרי אינטרנט הם יעד לפריצות והתקפות. יש האקרים שמצטרפים לפעולות האלה בשמחה בזמנם הפנוי, יש כאלה שעובדים תמורת תשלום ויש תוכנות וכלים שיבצעו את המתקפה באופן כמעט אוטומטי. הפעם קיבלנו הצצה לנעשה מאחורי הקלעים, אבל האמת היא שהעולם הוא מקום די מפחיד ולא תמיד סימפטי. לא משהו שלא ידענו לפני ש־OxOmar נכנס אל חיינו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x