המחאה החברתית

מנכ"ל שטראוס נועד עם מובילי מחאת הקוטג' אך לא התחייב לצעדים נוספים

יוזמי מחאת הקוטג' העבירו מכתבים למנכ"לים של אסם, תלמה ושטראוס בדרישה להוזלה רוחבית של 30% במחירי המזון

גיל קליאן 18:2004.10.11

יוזמי מחאת הקוטג'  העבירו היום (ג') מכתבים למנכ"לים של אסם, תלמה ושטראוס בדרישה להוזלה רוחבית של 30% במחירי המזון.

 

אחרי פגישה של כשעה עם מובילי מחאת הקוטג' בחר ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל, לשחרר לתקשורת הצהרה אופטימית. לדבריו, "נפגשנו עם ראשי מחאת

המזון. המפגש היה חשוב ומשמעותי ואני מאמין שפתחנו ערוץ הידברות משמעותי". עם זאת, בחברה בחרו שלא להתחייב לצעדים נוספים שיינקטו לאור המחאה שהגיעה היום לפתחם.

 

עד כמה אותו ערוץ הידברות יפייס את המוחים – לא ניתן לדעת. אנשי המחאה דורשים מהחברה הוזלה גורפת של 30% בכל המוצרים, מהלך שעל פניו נראה בלתי אפשרי מבחינת החברה. היום הגישו המוחים אישית את מכתבם לבלס, ומסרו מכתבים גם לאסם ותלמה עם דרישה זהה להוזלה גורפת.

 

לאחר הפגישה אמר איציק אלרוב, ממובילי המחאה: "העברנו את עמדתנו. באנו בצורה מאוד ממוקדת וברורה ודרשנו הוזלה עמוקה במחירים לצרכן". 

 

קודם לפגישה אמר אלרוב ל"כלכליסט" כי אפשרות של הטלת חרם צרכנים על החברות בהחלט תעלה מבחינת אנשי המחאה. "ברגע שמוצרים של החברות הללו נמכרים במקומות מסוימים במחירים זולים ובאחרים ביקרים – ואני מדבר פה על המטרנה של אסם, שזה מוצר עם ביקוש קשיח והאריזה של ה-700 גרם נמכרת בחלק מנקודות המכירה ב-45 שקל, ובמקומות אחרים ב-70 שקל. זה חוסר צדק. לא י"תכן שנקבל את זה ולכן אנחנו קוראים להם באופן מיידי תורידו את המחירים רוחבית על כל המוצרים ושהמוצר הספציפי הזה – מטרנה של 700 גרם – אנחנו דורשים להוריד ל-45 שקלים בכל הרשתות. אם לא אז בהחלט אנחנו נבקש מהציבור לא לקנות מוצרים מחברה שמזלזלת בלקוחותיה.

 

"אנו קוראים ליצרניות ויבואניות המזון ולרשתות השיווק לערוך חשבון נפש ברוח ימי הסליחות שאנו נמצאים בעיצומם, לתקן את העוול המתמשך ולהפסיק לעשוק את הציבור. הימים בהם הפקעתם מחירים וחשבתם "זה בסדר, הם ימשיכו לקנות", הגיעו אל קיצם. הציבור הוכיח ומוכיח שהוא יודע לעמוד על שלו ולהילחם כנגד חברות שמזלזלות בו. זה התחיל בקוטג' ויסתיים רק כאשר הציבור בישראל יקבל הוזלה רוחבית של 30% בכל סל המזון. אל לכם לזלזל בכוחו של הצרכן! הורידו את מחירי המוצרים לאלתר!".

 

מתלמה נמסר: "קיבלנו הבוקר את המכתב ואנו בוחנים את תוכנו. אנו נתייחס לגורמי המחאה, ונקשיב לבקשות הצרכנים כפי שנהגנו תמיד".

.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x