$
בארץ

ישראל כץ: התוכנית לרישות הארץ במסילות רכבת תוגש לאישור הממשלה

שר התחבורה בהשקה המחודשת של הקו מדרום ת"א לראשל"צ: "נחבר את כל ישראל לרשת רכבתית אחת. יהיה כביש אחד ללא רמזורים מקריית שמונה ועד אילת". בתוך כך, הנהלת הרכבת הודיעה כי תגיש תביעה נגד חלק מהעובדים שמנעו אמש את השקת קו הרכבת החדש

ליאור גוטמן 10:0126.09.11

"סיכמתי עם ראש הממשלה שבשבועות הקרובים נגיש את תוכנית 'נתיבי ישראל ב' לאישור הממשלה. מדובר ברישות הארץ במסילות רכבת מקריית שמונה ועד אילת בהשקעה כספית גדולה. נחבר את כל ישראל לרשת רכבתית אחת", כך הפתיע היום (ב') שר התחבורה ישראל כץ. הדברים נאמרו היום בהשקה המחודשת של

קו הרכבת מדרום תל אביב לראשון לציון.

 

כזכור, לפני כשנה אושרה תוכנית נתיבי ישראל הראשונה שכוללת רישות המדינה בכבישים ורכבות מהמרכז לפריפריה ולרוחבה של ישראל. עלות התוכנית המקורית כ-27 מיליארד שקל והיא אמורה להסתיים ב-2020. לדברי כץ, התוכנית החדשה תתמקד בעיקר בפן המסליתי, כלומר בשיפור יכולתה של רכבת ישראל להסיע אנשים מקצוות הארץ למרכז ובחזרה. "יהיה כביש אחד ללא רמזורים מקריית שמונה ועד אילת. תהיה מסילת רכבת מטענים מים סוף לים התיכון יחד עם ממשלת סין ורכבת נוספת לאזרחים מאילת למרכז. ההסכם מתנסח כרגע וזה שיתוף פעולה בפיתוח תשתיות. סין היא מהמדינות המובילות בתחום ואני רואה חשיבות ביצירת אלטרנטיבה למעבר בים סוף. סין היה מהמובילות ביצואני הסחורות למערב"

 

בתוך כך, המאבק של הנהלת הרכבת מול ועד העובדים המיליטנטי עולה מדרגה - הנהלת רכבת ישראל הודיעה כי תתבע חלק מהעובדים שהפריעו אתמול להשקת הקו החדש מתל אביב לראשון לציון תביעות אישיות.

 

"אתמול נאלצנו לנקוט באמצעים חמורים נגד עובדים שלא הפעילו איתות או מנעו תנועה. עובדים אחדים (9 במספר - ל"ג) הושעו ונקראו לדין משמעתי. בסופ"ש האחרון נגרמו נזקים תדמיתיים וחומריים לרכבת וננקוט בכל האמצעים המשפטיים הלגיטימים שעומדים לרשותנו. המשימה שלנו היא לתת שירות יחד עם עובדי הרכבת ובימים הקרובים נחזור לשולחן המו"מ" - כך אמר היום מנכ"ל הרכבת בעז צפריר.

 

השר ישראל כץ, שנותר אתמול על רציף ריק מרכבת, היה נחרץ יותר מצפריר. "אנחנו משנים את הכללים. ההליכים עם העובדים ימוצו. מדובר בשירות חיוני ואנשים מתייחסים לרכבת כאילו היא רכוש שלהם. אני, העובדים, כולם צריכים לשרת את הציבור. זכויות עובדים זה משהו לגיטימי ואם עובד חושב שצריך לשפר תנאיו זה לגיטימי. אבל להפוך את הרכבת לרכבת צעצוע, להתעלל באנשים - זה יפסק לחלוטין", אמר.

 

לדבריו, לרכבת ישראל יש הנהלה אחת בלבד "מי שפגע במערכת אתמול ימוצה אתו הדין. יש לרכבת עובדים טובים אבל הם לא מנהלים את המערכת. היום עומדת ועדת טרכטנברג לפרסם את מסקנותיה. הבסיס למחאה היה מצוקת הדיור. הקו החדש יאפשר לאנשים לגור בחולון, בתים, לוד ובהמשך יבנה. זו התשובה והמסר הכי חשוב לבעיית הדיור - שתהיה רכבת פרברית".

 

בהתייחסו למחירי הנסיעה ברכבות אמר השר שכרגע התמחור מעוגן במערכת כללים, אולם יש צורך לתמרץ אנשים להשתמש ברכבת גם על ידי הורדת תעריפים. יו"ר הדירקטוריון בפועל אורי יוגב אמר שבשנה הקרובה תדירות הרכבות תעלה בשעות השיא זאת עקב קליטת הקרונות החדשים והשקעה כספית בטכנולוגיה. "בשנה הבאה יחל לפעול כרטיס חכם, כך שיווצר מצב בו אדם יצא לדרכו עם כרטיס בודד ויעבור איתו מאוטובוס לרכבת. בעתיד יצורפו שלטים דיגיטלים שיסבירו מתי מגיעה הרכבת הבאה".

 

ועד עובדי הרכבת בתגובה: "עובדי רכבת ישראל נאבקים למען כלל הציבור, למען רכבת ישראל לאומית, בטוחה ובמחיר שווה לכל נפש. העובדים בשיתוף פעולה מלא של ההסתדרות, פועלים להגנת העבודה המאורגנת בישראל, ונאבקים כנגד הפרטת רכבת ישראל לידיים פרטיות וגיוס עובדי קבלן ללא הגנות וזכויות בסיסיות. צר לנו, כי הנהלת רכבת ישראל, בוחרת לנקוט בצעדים של פגיעה אישית בעובדי הרכבת, ובנציגות העובדים, במטרה להחליש את המאבק ולהרפות ידיהם של אלו הנאבקים בהפרטה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x