$
תיירות

אכזבה לאל על: קיבלה רק טיסה אחת נוספת בקו לאילת

שנה לאחר שהחלה להפעיל שלוש טיסות יומיות לכיוון מנתב"ג-אילת, אישר משרד התחבורה לאל על להוסיף טיסה אחת. החברה ביקשה לפחות שש טיסות לכיוון. מנכ"ל התאחדות המלונות באילת: "תדירות נוספת לא תביא את המהפך"

יסמין גיל 12:1708.08.11

שנה לאחר שאל על החלה להפעיל קו טיסות פנים ארצי מנתב"ג לאילת ובחזרה, עם שלוש טיסות לכיוון, הודיע היום (ב') שר התחבורה, ישראל כץ, כי יאשר לחברה להוסיף טיסה יומית נוספת אחת בלבד לכיוון. זאת, על פי המלצת מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום. אל על דרשה עוד טרם כניסתה

לאילת וגם לאחריה, לפחות שש טיסות לכיוון ואף את 'פתיחת השמים' בקו ללא מגבלות על מספר הטיסות.

 

על פי משרד התחבורה, אל על תוכל להגדיל את קיבולת המושבים בקו לאילת ממקסימום 430 מושבים לכיוון שהתאפשר לה להציע עד כה מידי יום, ל-580 מושבים לכיוון ביום. בשנה שעברה דרש משרד התחבורה מהחברה להפריד בין פעילות מועדון הנוסע המתמיד שלה בקווים לאילת, לבין פעילות המועדון בקווים הבינלאומיים, כך שלמשל לא תוכל למכור כרטיסים לאילת בנקודות מועדון שנצברו. היום מורחבת המגבלה ונמסר כי החברה לא תוכל לחלק כרטיסי טיסה לאילת בחינם או בהוזלה, גם לנוסעים שאינם חברי מועדון.

 

עוד נמסר, כי "החלטה סופית בנושא תתקבל על ידי השר כץ לאחר שימוע שייערך לאל על, לארקיע ולישראייר, במסגרתו תוכל כל אחת מהחברות להציג את עמדותיה בנוגע להמלצות רת"א".

 

"מנתוני דו"ח כלכלי שבוצע על ידי משרד רואי חשבון חיצוני עולה כי כניסת אל על לפעילות בקו לאילת הביאה לגידול של כ-24% במספר הטסים לאילת, לעומת התקופה המקבילה אשתקד ולירידה במחיר כרטיס הטיסה הממוצע", נמסר ממשרד התחבורה, "ארקיע וישראייר הציגו עלייה במספר הטסים מנתב"ג לאילת במחצית הראשונה של 2010, לעומת התקופה המקבילה ב-2009 ולעומת זאת רשמו ירידה במספר הטסים משדה דב. עם זאת, בסך הכל הן רשמו עלייה של כ-2% במספר הנוסעים הכולל לאילת".

 

מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, שבי שי, אמר היום ל"כלכליסט": "אני שמח שהוסיפו עוד תדירות אחת, זה ישפר את המצב אבל לא למצב שהיינו רוצים להגיע אליו. אל על צריכה מספיק תדירויות כדי שטיסותיה לאילת יתחברו לטיסות מאירופה. תדירות נוספת משפרת, אבל לא תביא את המהפך שהיינו רוצים. אני מקווה שמשרד התחבורה יוסיף לחברה לפחות עוד טיסה אחת".

 

מאל על נמסר בתגובה: "החברה לומדת את ההחלטה".

 

מארקיע נמסר בתגובה: "ארקיע מצרה על כך שבהחלטה זו מנכ"ל רת"א גיורא רום, ושר התחבורה ישראל כץ, נותנים שוב יד להעצמת כוחה של אל על תוך רמיסת חברות התעופה הקטנות עד כדי חיסול ותוך הגדלת הריכוזיות במשק. ארקיע תמהה כיצד התקבלה ההמלצה להיטיב שוב עם אל על לאור העובדה כי זו לא עמדה במצגים שהציגה בפני משרד התחבורה לפני קבלת הרישיון להפעלת הקו לפני כשנה. ארקיע תביע את מכלול עמדותיה בפני השר במסגרת השימוע".

 

מישראייר נמסר: "מדובר בהלצה לא מוצלחת ובהחלטה שגויה. הגדלת התחרות על הקו לאילת מיותרת ותפגע בסופו של דבר בצרכנים. אנו קוראים לשר התחבורה לשנות את החלטתו בהקדם".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x