$
כלכליסט-טק

ההורדה בחינם, המחיר כבד

מפתח זועם נגד חנות האפליקציות של אמזון, שמציעה בכל יום יישום נבחר בחינם: לדבריו, הוא לא הרוויח דבר מהשתתפות היישום שפיתח במבצע

שי ענבל 15:36 03.08.11

 

אחד היתרונות של חנות האפליקציות של אמזון, שהושקה במרץ השנה ומיועדת למכשירי אנדרואיד, הוא האזור Free App of The Day: במסגרת המבצע, בכל יום אפליקציית אנדרואיד אחת בתשלום ניתנת להורדה בחינם על ידי המשתמשים. מדובר בפיצ'ר ייחודי שאינו מובנה באפסטור של אפל או באנדרואיד מרקט של גוגל.

 

המשתמשים אולי מרוצים, אבל הפיצ'ר הצליח להרגיז את חברת פיתוח האפליקציות האוסטרלית Shifty Jelly, לאחר שאפליקציית הפודקאסטים שלה לאנדרואיד כיכבה ב-Free App of the Day. הסיבה: אמזון לא העניקה למפתחים אפילו סנט אחד כאשר הציעה אותו במסגרת זאת, בניגוד ל-20% מההכנסות כפי שמצהירה החברה.

 

אחד מהמפתחים של החברה הקטנה, שפיתחה יישומים לאייפון ולאנדרואיד ושלדבריו, סיפר על שרשרת האירועים בפוסט בבלוג של החברה, שכותרתו: "החנות של אמזון: רקובה מהיסוד". לדבריו, המפתחים קיבלו מייל מאמזון שבו ביקשו את רשותם לשים את האפליקציה בפינת Free App of the Day, והדגישו כי המפתחים לא יקבלו תשלום.

 

המפתחים סירבו בתחילה, וציינו את הבטחתה של אמזון לתת 20% ממחיר כל יישום כאשר הוא מורד במסגרת Free App of the Day, אולם לבסוף השתכנעו לאחר שבאמזון אמרו שהחשיפה תסייע לאפליקציה לצבור רווחים לאחר מכן. האפליקציה, שבימים רגילים נרכשים עותקים בודדים שלה, הורדה למעלה מ-100 אלף פעמים, והמפתחים לא ראו גרוש - וגם לא יראו היות ובאפליקציה אין פרסומות.

 

בפוסט בבלוג של Shifty Jelly מציינים כי לאחר אותו יום שבו היישום הפך חינמי, נאלצה לקנות שרתים וציוד חדשים כדי לתמוך בעשרות אלפי המשתמשים החדשים. אולם התלונה העיקרית של החברה היא שלאחר אותו יום האפליקציה זכתה רק לקפיצה קלה במכירות, ולאחר מכן להורדות בודדות, כרגיל.

 

החברה הסירה את האפליקציה מהחנות של אמזון, ומתלוננת על בעיות נוספות בחנות: הליך אישור ארוך, חוסר שליטה של המפתח במחיר היישום, נוכחות בארה"ב בלבד ופחות אמצעי בדיקת שגיאות (Debug) מאשר באנדרואיד מרקט. החברה מציעה החזר למי שרכשו את היישום באמזון, שבחרה שלא להגיב למקרה.

x