$
כלכליסט-טק

פייסבוק קנתה חברה שפיתחה ספרים אינטרקאטיביים לאייפד

הרשת החברתית הבהירה שלא תיכנס לתחום הספרים הדיגיטליים, אך עובדי פוש פופ צפויים לסייע בפיתוח אפליקציית הטאבלט הרשמית שלה, ואולי גם בהוספת תכנים אינטראקטיביים לאתר

הראל עילם 11:30 03.08.11

 

פייסבוק רכשה את חברת Push Pop Press האמריקאית, המפיקה ספרים דיגיטליים אינטראקטיביים עבור האייפד - כך נמסר מחברת פוש פופ בהודעה רשמית. היקף העסקה לא פורסם, אך הוא מוערך ב-10 מיליון דולר. פייסבוק אישרה את הרכישה.

 

פוש פופ הוקמה ב-2009 על ידי שני יוצאי חברת אפל. היא יצרה עד כה מספר ספרים דיגיטליים אינטראקטיביים, בהם גם את ספרו של נשיא ארה"ב לשעבר, אל גור, שפיתוחו ארך שנתיים. הספרים משלבים בין היתר טקסט, תמונות, קול, וידיאו, מפות, ואינפוגרפיקה. החברה זכתה במספר פרסים יוקרתיים בתחום העיצוב.

 

קיימת סבירות גבוהה שבדומה לרבות מהעסקאות שביצעה הרשת החברתית, פייסבוק קנתה את פוש פופ בעיקר כדי להעסיק את עובדיה. אלה ישולבו לתוך משרדי הרשת החברתית ויסייעו, לפי ההערכות, בפיתוח אפליקציית הטאבלט הרשמית של החברה. לאחרונה התברר כי אפליקציית האייפון של האתר כוללת גם אפשרות "סודית" לגשת לאפליקציה המותאמת לאייפד, שלא הושקה רשמית.

 

פייסבוק הבהירה שהיא אינה מתכוונת להכנס לתחום הספרים הדיגיטליים, וכל הפרויקטים הנוכחיים של פוש פופ ייסגרו. ייתכן שעובדי פוש פופ גם יסייעו בפיתוח פיצ'ר חדש, שיהיה קשור לשיתוף מידע וסטטוסים.

 

 

בהודעה של פייסבוק נאמר: "הרעיונות והטכנולוגיות של פוש פופ ישולבו לתוך פייסבוק, ויתנו לאנשים דרכים עשירות יותר לשתף את סיפוריהם. עם מיליוני אנשים ש'מוציאים לאור' סיפורים מדי יום, אנו חושבים שזה בית נפלא לפוש פופ". פייסבוק עשויה לאפשר בעתיד למשתמשים לשלב תכנים אינטראקטיביים בסטטוסים, או לאגד סטטוסים לתוך מעין "ספרים אינטראקטיביים".

 

זאת הפעם השניה שפייסבוק רוכשת חברה שזכתה בפרסי העיצוב של אפל - לפני כחודשיים היא רכשה את סופה, חברת עיצוב הולנדית המתמחה בעיצוב ממשקים ואייקונים. בסך הכל פייסבוק רכשה עד כה 19 חברות: רוב העסקאות היו קטנות יחסית, כאשר הגדולה שבהן היתה רכישת סנאפטו הישראלית תמורת 70 מיליון דולר. בעבר אמרה פייסבוק שהיא מתכוונת לרכוש חברות קטנות בקצב גדל והולך.

x