מה גוגל רוצה להשיג עם הנקסוס?
המכשיר הראשון נכשל מסחרית, והשני היה פשוט גלקסי S בתוספת שבב NFC. אז מדוע החברה כבר עובדת על הדור הבא של סמארטפון הדגל?
רק השבוע הכריז אנדי רובין, מייסד והאחראי על אנדרואיד בגוגל, כי החברה מפעילה כחצי מיליון מכשירי אנדרואיד ביום. מדובר בצמיחה אדירה, גדולה בהרבה משל המתחרות. לגוגל יש מכשירים שמיוצרים בידי כל יצרניות החומרה המובילות - ממוטורולה, דרך סמסונג ועד HTC. צרכנים מעשרות מדינות מדברים במאות דגמי טלפוני אנדרואיד, שמצליחה גם בארה"ב וגם באירופה. אז למה גוגל צריכה להוציא לשוק דגם חדש של נקסוס בערך פעם בשנה, ולפי הדיווחים תעשה זאת גם הפעם?
דגמי הנקסוס שיצאו עד כה לא היו טובים יותר, מוצלחים יותר ובטח שלא נמכרים יותר. הנקסוס 1 נכשל כישלון מסחרי חרוץ, והתירוץ היה שהמכשיר נועד להעלות את הרף בשוק הסמארטפונים. אחר כך קיבלנו את הנקסוס S, שיצא אחרי הגלקסי S הפופולרי של סמסונג ולא הציג שום חידוש מלבד שבב NFC. עכשיו אנחנו עומדים לקבל, כך נראה - עוד נקסוס. גם הוא ייוצר על ידי סמסונג, וייקרא, אולי, נקסוס פריים.

הבלוגים הטכנולוגיים בארה"ב מדווחים שהסמארטפון, שמועד השקתו לא ידוע, יצויד במעבד כפול ליבה של 1.5 גיגה-הרץ וב-1 גיגה-בייט זיכרון RAM, ויכלול תמיכה בצילום וידיאו ב-HD וברשת דור רביעי. בנוסף, הוא גם יריץ את גרסת אנדרואיד החדשה - 4.0, המכונה Ice Cream Sandwich.
אמנם עכשיו הנתונים הללו נראים מרשימים, אבל בעוד שלושה-ארבעה חודשים , אם אכן המכשיר יושק אז, הם אינם צפויים להפיל צרכנים מהכיסא. מכשירים עם מעבד 1.5 גיגה-הרץ כנראה כבר יגיעו לשוק, וצילום וידיאו באיכות HD יהיה בכל סמארטפון אנדרואיד חדש.
השוס הגדול - Ice Cream Sandwich - יגיע במהרה גם למכשירים נוספים של יצרניות האנדרואיד. הבלוג BGR אף מדווח כי גוגל מתכננת שמגוון מכשירים שמריצים את גרסה 4 של אנדרואיד, מבית יצרניות כמו LG, מוטורולה ו-HTC, יושקו בו זמנית - כנראה במקביל לנקסוס פריים.
גרסה למפתחים או דרבון ליצרניות?
אם כך, למה גוגל צריכה את הנקסוס? לכך יכולים להיות כמה הסברים. אולי המכשיר בכלל לא מיועד להיות "אייפון קילר" שמשווק למשתמשים, אלא סמארטפון למתכנתי אנדרואיד, שאותו גוגל מחלקת בחינם באירועים למפתחיה (כמו Google I/O). היתרון של המכשיר ככזה הוא הרצת גרסת אנדרואיד גנרית, ללא התוספות של המפעילות והיצרניות, עם עדכונים מצד גוגל עצמה.
ואולי גוגל כבר לא מעוניינת לקבוע את הרף בשוק הסמארטפונים כולו, אלא לעשות זאת בקרב יצרניות האנדרואיד - שממהרות להוציא מכשירים טובים יותר. כך הנקסוס משמש ככלי הדרבון האולטימטיבי, ועל כן נהפך מהר מאוד למיושן - עד הדגם הבא.


