מוכנים לטסט? מכוני הרישוי יעברו בעתיד לשיטות זיהוי דיגיטליות
מדבקה מיוחדת אשר תודבק על שמשתה הקדמית תאפשר זיהוי מדויק של כל מכונית ושל כל נתוניה עוד לפני הכניסה למסלול הטסטים
מכוני הרישוי יעברו בשנים הקרובות הליך מחשוב אשר יאפשר זיהוי מדויק של כל מכונית ושל כל נתוניה עוד לפני הכניסה למסלול הטסטים, באמצעות מדבקה מיוחדת אשר תודבק על שמשתה הקדמית. כך הודיע היום אבי גלנצר, מנכ"ל חברת טסט ליין ויו"ר איגוד מכוני הרישוי הישראלי.
במהלך הכינוס
בין הנתונים שיקודדו בתגית נמצאים רוב הנתונים הרשומים כיום ברישיונו של הרכב, כגון מספר הרישוי, נפח המנוע, מידת הצמיגים ונתוני פליטת המזהמים המקוריים של הרכב. תג הזיהוי עצמו, שגודלו אינו עולה על זה קופסת גפרורים יוצמד לשמשת הרכב בסמוך למדבקת הרישוי אשר מציינת את החודש שבו אמור הרכב לעבור טסט. שיטה זו תחסוך בכוח אדם, תקצר תורים ותצמצם את מספר נסיונות ההונאה.
לאחר הגעת הרכב אל מסלול הרישוי וקריאת מדבקת הזיהוי יועבר המידע המאוחסן בתגית אל חוות שרתים ייעודית, הליך אשר יאפשר בחינה מיידית של המידע אשר מתקבל בעת ביצועו של הטסט, כגון בדיקת זיהום האוויר והשוואתו אל נתוני היצרן בכדי לקבוע האם הרכב אכן עבר את הטסט. המדבקה עצמה אינה ניתנת לזיוף.
בנוסף, ניסיון לקריעתה או הסרתה יביא להשבתתה, מה שירמוז על בעל רכב שניסה לרמות ולזייף נתונים לפני מעבר מבחן הרישוי.
למדבקת הזיהוי, מדגיש גלנצר, ישנם שימושים נוספים: משטרה יכולה לקרוא בן רגע את הנתונים המקודדים על שמשת הרכב באמצעות סורק כדי לדעת את זהות בעליו, בין אם מדובר בתאונה ובין אם מדובר ברכב גנוב. יתרה מזאת, בעתיד, עם כניסתן של תקנות זיהום אשר יאסרו כניסה של מכוניות למרכזי הערים, תוכל המדבקה לאפשר לרשויות לדעת בדיוק מהי פליטת המזהמים של כל מכונית אשר נכנסת לתחומי העיר. בהתאם לרמת הזיהום תוכל הרשות המקומית לקבוע את שיעור המס אשר יוטל על בעליו של הרכב בגין כניסה, ואף לאסור לחלוטין על כניסה של רכב מזהם.