$
רכב

בדיקת "כלכליסט": בעלי מאזדה 3 יוציאו בשנה 1,900 שקל יותר על תדלוקים

התדלוק השנתי לרכב המשפחתי יתייקר בצורה ניכרת בהשוואה לעלותו נכון לדצמבר 2010 - אז עמד מחיר אוקטן 95 על 6.71 שקלים לליטר. בעקבות התייקרויות הבנזין בארבעת החודשים האחרונים, ההוצאה השנתית של בעלי רכבי השטח תגדל ב־2,900 שקל

תומר הדר 07:0104.05.11

בתחילת השבוע טיפסו מחירי הדלק לשיא כל הזמנים - 7.62 שקלים לליטר אחד של בנזין באוקטן 95 בעמדת התדלוק המהיר. ההתייקרות האחרונה מקבלת משמעות אחרת, כאשר מביטים עליה במונחי תדלוק שנתיים של בעל רכב משפחתי בישראל. בדיקת "כלכליסט" מגלה כי כלל התדלוקים השנתיים בקטגוריית רכב זו התייקר ב־1,900 שקל בהשוואה לתחשיב התואם את מחיר הבנזין בדצמבר האחרון - 6.71 שקלים לליטר.

 

התדלוק השנתי של בעלי מכוניות המנהלים, דוגמת סובארו B4, התייקר בהשוואה למחיר הדלק בסוף השנה שעברה, ב־1,658 שקל. זאת בעוד כלל התדלוקים של בעלי המכוניות המשפחתיות הקטנות, דוגמת יונדאי אקסנט, יעלו 1,290 שקל יותר במונחי המחיר הנוכחי.

 

לשם הבהרת ההבדלים בצריכת הדלק בין המכוניות השונות, ערך "כלכליסט" תחשיב צריכת בנזין ממוצעת לשישה דגמי מכוניות שונים אשר נמכרו בישראל בשנים האחרונות: מכונית מיני ידנית, מכונית משפחתית קטנה, מכונית משפחתית בעלת מנוע 1.6 ליטרים, מכונית מנהלים, רכב כביש שטח רך ורכב שטח בגודל מלא.

 

 

התחשיב מבוסס על נתון צריכת הדלק הריאלי של מכוניות אלה, אשר נבחנו על ידי "כלכליסט" במבחני דרכים שונים בתנאי אמת. זאת לא בהתאם לנתון צריכת הדלק הרשמי שמספק יצרן הרכב, אשר נמדד בתנאי מעבדה אופטימליים.

 

בהתחשב בנתון צריכת הדלק הריאלי של המכוניות ניתן להגיע לנתון תצרוכת דלק ממוצעת ריאלית למדי לכל רכב. חישוב זה נעשה בהסתמך על הנתונים העדכניים ביותר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר קובעים כי נכון לשנת 2009 ממוצע הנסיעות השנתי לנהג הישראלי עומד על 16,700 ק"מ בשנה.

 

העלייה במחירי הדלק מחדדת גם את הפער הקיים בין עלות הדלק לבעלי המכוניות הקטנות לבין אלו המחזיקים ברכבי שטח, הצורכים כמויות גדולות של בנזין.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x