$
רכב

מבחן "כלכליסט": טויוטה וורסו S

אפשר גם אחרת: הוורסו S הוא אלטרנטיבה נועזת ומעניינת למשפחתיות הקונבנציונליות

תומר הדר 22:4427.03.11

בישראל, מכונית משפחתית היא משעממת. ארבע דלתות, תא מטען. אך אפשר גם אחרת. דוגמה: טויוטה וורסו S, שנקרא בישראל ספייס, מיניוואן קטן עם מראה של טמגוצ'י.

 


לוורסו S יש פנסים שנלקחו מסרטי הרובוטריקים, וחלונות צד ענקיים. יש לו יופי של תא נוסעים, סוף סוף מישהו בטויוטה החליט לייצר מכונית עם ערך מוסף. הכיסאות טובים, תנוחת הישיבה נוחה ויש באמת שפע של מקום. אפילו תא המטען מרווח. רק חבל שתא הנוסעים עצמו גדוש פלסטיק שחור וקשה. לכזו מכונית שמחה לא מגיע פלסטיק שחור. גם מאחור יש לנוסעים מקום, אפילו אם הם גבוהים. המושבים, כמובן, מתקפלים אל תוך רצפת תא המטען, למקרה שצריך עוד מקום לכלב או חפצים כבדים.

 

לוורסו S יש מנוע בנפח 1.3 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. המנוע תפור למידותיו של וורסו S. תיבת ההילוכים הרציפה לפעמים רבה עם המנוע וגורמת לו לטפס בטורים שלא לצורך. הנוחות, כנהוג בדגמי טויוטה המשפחתיים, מקבלת ציון "עובר בלי הצטיינות, אבל עובר". גם ההתנהגות. בטויוטה טוענים לצריכת דלק טובה למדי של 19.2 ק"מ לליטר. בפועל השגנו 14.1 ק"מ לליטר, צריכה נאה יותר מזו של רוב המשפחתיות.

 

לסיכום, וורסו S הוא אלטרנטיבה נועזת ומעניינת למשפחתיות קונבנציונליות. בישראל משווקות שתי גרסאות: הבסיסית שעולה 108 אלף שקל, שאינה כוללת אביזרים כגון הגה מתכוונן וחלונות חשמל אחוריים; והמהודרת שעולה 113 אלף שקל. עדיין, מדובר במחיר נמוך משמעותית מזה של רוב המכוניות המשפחתיות ה"רגילות", למכונית לא רגילה שנותנת תמורה מצוינת לכסף.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x