$
בארץ

פורסם המכרז המוקדם להארכת כביש 6 צפונה

אורכו של קטע הכביש הצפוני הוא כ-17 ק"מ. לחלק המרכזי של הכביש הנוכחי, גם החלק הצפוני יופעל ככביש אגרה וייסלל במתכונת B.O.T

ליאור גוטמן 21:48 01.03.11

 

חברת "חוצה ישראל" פרסמה היום (ג') את המכרז הבינלאומי המוקדם (P.Q) להארכת כביש 6 צפונה, בקטע שבין יקנעם ועד מחלף סומך, מזרחית לקרית אתא.

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין שההליך התחרותי יערך בשני שלבים: שלב המיון המוקדם של המתמודדים ושלב בחירת ההצעה הזוכה בו יוזמנו להשתתף המתמודדים שהוכרזו ככשירים בשלב המיון המוקדם (P.Q).

 

כביש 6 משתרע כיום על כ-140 קילומטרים ממחלף מאחז שליד בית קמה שבדרום ועד מחלף עין תות הסמוך לאליקים שבצפון. רק קטע הכביש ממחלף שורק ועד עין תות הוא כביש אגרה. במרכז צפויות להשתתף חברות התשתית הגדולות במשק לרבות אפריקה ישראל, שיכון ובינוי ושפיר הנדסה.

 

במשרד התחבורה מסבירים שאורכו של קטע הכביש הצפוני הוא כ-17 קילומטרים. בדומה לחלק המרכזי של הכביש הנוכחי, גם החלק הצפוני יופעל ככביש אגרה וייסלל במתכונת B.O.T במסגרתו היזם מתכנן, מממן ומפעיל את הכביש לתקופה של 30 שנה. העבודות להארכת הכביש צפונה צפויות להסתיים בתוך 36 חודש.

 

המכרז לסלילת החלק הצפוני כולל שני קטעי כביש. הראשון מתחיל ממבואות יקנעם ומגיע עד למחלף תל קשיש. מדובר בקטע שאורכו כחמישה קילומטרים, לרבות מנהרה באורך של 1.7 קילומטרים. הקטע השני של הכביש, שאורכו כ-12 קילומטרים מתחיל ממחלף תל קשיש, עובר דרך מחלף העמקים ומגיע עד למחלף סומך, צפונית מזרחית לקרית אתא. הקטע כולל שתי מנהרות - מנהרת רכסים שאורכה כ-2.4 קילומטרים ומנהרת איבטין, באורך של כ-400 מטר.

 

יצוין שסלילת הקטע השני של הכביש כוללת שדרוג של שני קטעי כביש 70 שישמשו כחלק מכביש 6. קטעים אלה לא יופעלו כנתיב אגרה. כץ ציין שבחודשים הקרובים תחל חברת חוצה ישראל בעבודות הסלילה של הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל מלהבים לשוקת.

x