רכב

בלעדי ל"כלכליסט": חברת החשמל במגעים עם ג'ינרג'י להקמת עמדות טעינה

עתידות לפרוס עשרות עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי גוש דן כבר במהלך השנה הבאה, במסגרת פיילוט שנמצא בהליכי אישור אחרונים

תומר הדר וליאור גוטמן 08:3315.12.10

חברת החשמל עתידה להכריז על הסכם שיתוף פעולה עם חברת ג'ינרג'י הישראלית, שבמסגרתו יפרסו עשרות עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי גוש דן, כבר במהלך השנה הבאה, במסגרת פיילוט שיערכו צמד החברות. כך נודע ל"כלכליסט".

 

הפיילוט, אשר נמצא בימים אלה בשלבי אישור אחרונים יאפשר לחברת

ג'ינרג'י לחבר את עמדות הטעינה שלה לרשת הקיימת של חברת החשמל ולהציבן בחניוני בתים.

 

ג'ינרג'י הוקמה בשנת 2008 ועוסקת בתחום ניהול האנרגיה ומתמחה במתקנים המאפשרים ניהול של צריכת חשמל במשקי בית ביתיים בהתאם לשעות השיא והשפל של אספקת החשמל.

 

החברה אף חתומה על מספר הסכמי שיתוף פעולה עם גופים העוסקים בתחום ניהול האנרגיה, כגון BTC POWER האמריקאית.

 

בין המוצרים שמציעה ג'ינרג'י ניתן למנות גם עמדת טעינה לרכב חשמלי. העמדה של ג'ינרג'י מצוידת בכבל טעינה אשר ניתן להחלפה בהתאם לסוג התקע שבו מצוידת המכונית החשמלית שבעליה של העמדה יהיה מעוניין לטעון ובהתאם לתקן הטעינה אשר נהוג במדינה שבה העמדה מותקנת.

 

לדברי מקורות העוסקים בתחום הרכב החשמלי, ג'ינרג'י צפויה להציע את עמדות הטעינה שלה לבתים משותפים, כאשר מחירה הסופי של עמדה בודדת צפוי להיות נמוך מ-1,000 שקלים. התקנת עמדת הטעינה תתבצע ככל הנראה על חשבונו של בעל העמדה.

 

טעינה מנוהלת בחסות המדינה

 

למרות הניסיונות להפרטת משק החשמל, חברת החשמל עדיין מספקת קרוב ל-95% מהתצרוכת המקומית. משק החשמל בישראל נמצא במצב של מחסור, כאשר רזרבת הייצור נאמדת בין 7% ל-10%.

 

בקיץ האחרון נרשמה תקופת חמסין ארוכה בה פעלה חברת החשמל בתפוקת שיא במשך מספר שבועות, ובחלק מהימים הגיעה רזרבת הייצור ל-2% בלבד. בשל כך, משרד התשתיות מסרב להעניק יכולת טעינה עצמאית ובלתי מפוקחת לכלל החברות שמתעדות להיכנס לתחום, ובמסמך עקרונות שפורסם לפני כשבוע נקבע שגורם רגולטורי כל שהוא - כנראה מנהל החשמל במשרד התשתיות - יהיה אחראי על ויסות יכולת הטעינה של בעלי רכב חשמלי.

 

הפיקוח על היקף הטעינה והשעות בהן ניתן לטעון מכונית יבוצעו על ידי שימוש במונים חכמים (SMART GRID) שיוצבו בכל נקודות הטעינה. מדובר ביכולת להצליב את מאפייני הנהיגה של בעל רכב עם יכולת הטעינה הארצית בכל נקודה קיימת. בהינתן שעות שפל בביקוש לחשמל (שעות הלילה) יוכל בעל הרכב לטעון אותו ללא הגבלה. בשעות השיא יוכל בעל רכב לטעון את רכבו רק ביחס להיצע הנקודתי במדינה ובמחיר יותר גבוה. בנוסף, מערכת הטעינה תהיה פתוחה לכל הספקים (OPEN ACCESS).

 

בחברת ג'ינרג'י ובחברת החשמל סירבו להגיב לדברים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x