• תפריט
תיירות

נשיא UPS אינטרנשיונל: "אבטחת מטעני האוויר היא אחריות פרטית וממשלתית כאחד"

דניאל ברוטו דיבר על התקרית מלפני כחודש וחצי, שבה חבילה החשודה כפצצה התגלתה על סיפון מטוס החברה. לקראת הגעתו לוועידה השנתית ללוגיסטיקה של UPS ישראל, אמר: "ישראל היא שוק מעניין, יש לה כלכלת ייצור מפותחת"

יסמין גיל 09:0908.12.10

"היסודות של רשת ההובלה העולמית שלנו לא השתנו כתוצאה מתקרית החבילה מתימן", כך אומר נשיא UPS אינטרנשיונל דניאל ברוטו (Brutto), שעתיד להשתתף בוועידה השנתית ללוגיסטיקה שתיערך היום באוניברסיטת בר־אילן. נשיא ענקית השילוח התייחס לתקרית מסוף אוקטובר, שבה מחסנית דיו של מדפסת החשודה כפצצה התגלתה על סיפונו של מטוס מטען החברה, שנחת בבריטניה בדרכו מתימן לארה"ב.

 

דניאל ברוטו דניאל ברוטו

"לתקרית עצמה, שבה פינו חבילה חשודה מטיסת UPS, לא היתה כל השפעה על השירות שלנו או על מצבנו הפיננסי", מסביר ברוטו, שאחראי על פעילות החברה מחוץ לארה"ב. "כשהקמנו את חברת התעופה שלנו ב־1988 היינו הראשונים שפיתחו תוכנית אבטחה מקומית, שבהמשך אומצה על ידי מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA). כתוצאה מכך, UPS היתה חברת התעופה הראשונה שהורשתה לחזור לפעילות, כשהשמים נפתחו מחדש לאחר מתקפות הטרור בספטמבר 2001. החברה עומדת בכל תקנות האבטחה ונוקטת עמדה פעילה בכל הקשור לביטחון בתוך התעשייה. אנו מאמינים שיכולה להיות לכך השפעה חיובית על מוניטין החברה".

 

איך השפיעה פרשת החבילה מתימן על פעילות החברה?

ברוטו: "כחלק מהתגובה המיידית שלנו לאחר גילוי החבילות מתימן, נציגי החברה נפגשו והתייעצו עם בכירים בתעשייה, בהתאחדויות המסחר, בסוכנויות אכיפת חוק, במשרד לביטחון פנים האמריקאי ובמינהל אבטחת התחבורה האמריקאי (TSA) ועם מקבליהם במדינות שונות, וכן עם חברי קונגרס ובכירים בנמלי תעופה. החברה גם בחנה את נוהלי הבטיחות שלה מול כל הרשויות המעורבות, בארה"ב ובזירה הבינלאומית. אבטחה היא אחריות משותפת לכולם ומחייבת שותפות בין התעשייה הפרטית לרשויות הממשלתיות ברחבי העולם".

 

למרות ההתייעצויות עם הגורמים השונים לאחר התקרית, ברוטו אינו ממהר לשחרר הצהרה לגבי ההשפעה של הידוק האבטחה על עלויות השילוח: "עדיין מוקדם לקבוע מה יהיו השלכות העלויות הפוטנציאליות בעקבות אמצעי האבטחה החדשים, אך זהו נושא בתעשייה שמשפיע על כל המעורבים בתחום".

 

הלוואה של 100 דולר

 

חברת השילוח האמריקאית UPS הוקמה ב־1907 על ידי שני יזמים צעירים מסיאטל, קלוד ראיין וג'ים קייסי, שנטלו הלוואה של 100 דולר כדי לפתוח חברת משלוחים. עיקר פעילות UPS בתחילת המאה ה־20 היתה ביצוע מטלות או

העברת מכתבים ברגל או באופניים. רק שש שנים אחר כך הם רכשו את הרכב הראשון. יותר מ־100 שנים לאחר מכן, מדובר בתאגיד בינלאומי עם הכנסות של 45.3 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.15 מיליארד דולר ב־2009. זהו גוף עם יותר מ־400 אלף עובדים, רובם בארה"ב, שהעביר בשנה שעברה 3.8 מיליארד חבילות ומסמכים, 15.1 מיליון מדי יום, ביותר מ־220 מדינות עם יותר מ־100 אלף כלי רכב ו־216 מטוסים. לפי נתוני ארגון התובלה האווירית הבינלאומי (IATA), UPS היא חברת התעופה השנייה בעולם אחרי מתחרתה האמריקאית פד־אקס (FedEx), מבחינת כמות המטען שהובילה ב־2009 - יותר מ־9 מיליארד טונות.

 

החברה החלה לפעול בשוק הישראלי ב־1994 באמצעות O.P.S.I - שינוע בינלאומי, קבלן שירות מאושר שפועל תחת סימני המסחר ושיטות העבודה של החברה העולמית. מטה ההנהלה נמצא בנתב"ג ויש לחברה גם מרכז לוגיסטי בשוהם. ברוטו, הנשיא הבינלאומי, צפוי להשיק בכנס בישראל את שירות ה־SCS (Supply Chain Solutions) שעיקרו מתן פתרונות כוללים לשרשרת האספקה: לא רק שירותי שילוח אווירי, אלא גם שילוח ימי באמצעות שיתופי פעולה עם חברות אחרות, ניהול מלאי ומחסנים ועמילות מכס.

 

תחנה אחת של פתרונות

 

"האסטרטגיה של UPS בישראל היא להציע תחנה אחת שתעניק טווח שלם של פתרונות הובלה, לוגיסטיקה ושירותים", אומר ברוטו. "השינוי העיקרי הוא שמעכשיו שירותי השילוח ושירותי הובלת מטענים יוצעו על ידי קבלן מורשה אחד, עם מוצרים מקומיים כמו שירותי מכס ומע"מ. פירוש הדבר הוא שהמובילים בישראל יוכלו כעת למקסם את שרשרת האספקה שלהם ולהימנע מבעיות הנלוות לעבודה עם כמה ספקים".

 

מהם הקשיים העיקריים שעמם מתמודדת תעשיית הבלדרות העולמית בימים אלה?

ברוטו: "האתגר הגדול ביותר העומד בפני התעשייה שלנו כיום - שבסופו של דבר יכולה להיות לו השפעה מוחלטת על הכלכלה העולמית — הוא פרוטקציוניזם, מדיניות כלכלית של הגנה על התוצרת המקומית באמצעות הגבלות על היבוא. בייחוד בתקופות כלכליות קשות, מדינות מגיבות לעתים בכפיית מכס על סחורות מיובאות או בהטמעת רגולציות מכס מכבידות, כדי 'להגן' על הכלכלות שלהן ולעודד הוצאת כספים וצריכה על מוצרים ושירותים מקומיים.

 

"אנו מאמינים שסחר חופשי ופתוח בין מדינות הוא זרז חזק יותר להתנעת גידול ארוך טווח ויציב לעסקים מסביב לעולם, ופירושו שמחסומי מסחר מכל הסוגים יבוטלו. בכך, תעשיית הבלדרות תהיה בעמדה טובה הרבה יותר, שכן לאפשר מסחר גלובלי זו משימתנו הבסיסית".

 

העונה העמוסה ביותר

 

עונת החגים היא אחת התקופות העמוסות ביותר בשנה להעברת משלוחים. האם התקרית עם החבילה מתימן תכביד על הפעילות בזמן העומס?

"עונת החגים היא אכן העונה העמוסה ביותר עבורנו. בחודש שלפני חג המולד אנו מעריכים שנעביר כ־430 מיליון חבילות ברחבי העולם. ביום העמוס ביותר בשנה, יום רביעי, 22 בדצמבר, החברה מעריכה שתעביר 24 מיליון חבילות ברחבי העולם, עלייה של כ־60% בהשוואה לנפח המשלוחים היומי הרגיל שלנו, שהוא 15.1 מיליון חבילות ומסמכים. כדי להתמודד עם הזינוק הזה בנפח אנו מתכננים להעסיק כ־50 אלף עובדים זמניים בארה"ב".

 

באפריל, הפעילות התעופתית נעצרה למשך כשבוע בשל התפרצות הר הגעש הוולקני באיסלנד. כיצד הדבר השפיע על החברה? הרי יש לכם מרכז הפצה גדול בגרמניה.

"במהלך סגירת המרחב האווירי ונמלי התעופה באזורים נרחבים באירופה, משלוחים אוויריים בין־יבשתיים מאמריקה ולאמריקה, לאסיה ולאפריקה סבלו מעיכובים, כפי שקרה גם לחלק מהמשלוחים המהירים בתוך אירופה. עם זאת, הצלחנו ליישם תוכניות חלופיות ולהעביר את משלוחי האוויר לקרקע, שם הם הועברו על ידי משאיות".

 

מהם השווקים המתפתחים עבור שירותי השילוח?

"יש לנו הזדמנויות צמיחה כמעט בכל מדינה שבה אנחנו פועלים. כמקדמים של מסחר עולמי, ההזדמנויות הבולטות ביותר נוטות לבוא משווקים שבהם המסחר, ובייחוד המסחר הבינלאומי, מהווה מנוע כלכלי.

 

"ביצענו לאחרונה השקעות משמעותיות בסין, עם פתיחת מרכז פנים־אסייתי בשנזן. אנו מזהים פוטנציאל גדול לחברה שלנו גם במדינות אחרות באסיה, במקסיקו ובחלקים אחרים באמריקה הלטינית, במזרח אירופה ובמזרח התיכון. גם לשווקים מבוססים יותר כמו ארה"ב ומערב אירופה יש הרבה מה להציע. מנכ"ל UPS סקוט דיוויס מונה לאחרונה למועצת היצוא של הנשיא ברק אובמה, שמטרתה לסייע לחיזוק משמעותי של היצוא האמריקאי בשנים הבאות. יצוא אמריקאי מוגבר יהווה כמובן חדשות טובות לחברות השילוח. גם אירופה היא אזור בעל פוטנציאל רב בשל מעמד הביניים שגדל בה במהירות".

 

מהם השווקים הגדולים ביותר של UPS?

"השווקים הגדולים ביותר שלנו הם לרוב אלה שבהם יש לנו היסטוריה ארוכה והם בעלי תמ"ג גבוה. ארה"ב נותרה השוק הגדול ביותר שלנו, ואחריה אירופה ואסיה".

 

האם מבחינת UPS יש מאפיינים ייחודיים לשוק הישראלי?

"אנו מאמינים שהחברות הישראליות מחפשות אותו סוג שירות מחברה לוגיסטית כמו שאר מדינות אירופה. במונחים בסיסיים, מדובר בהעברת המוצר הנכון ליעד הנכון, בזמן הנכון ובמצב הפיזי הנכון. ישראל היא שוק מעניין, יש לה כלכלת ייצור מפותחת שבה היצוא מהווה יותר מ־45% מהתוצר המקומי הגולמי.

 

"השוק הישראלי מתוחכם, עם תעשיית הייטק מפותחת. חברות רבות המבוססות בישראל הן חברות ייצור, והמוצרים שלהן חייבים לעמוד ביעדי משלוח מדויקים. למספר לא קטן של חברות בינלאומיות יש מרכזי מחקר ופיתוח או ייצור בישראל".

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x