$
בארץ

על המסלול: גרסאות המירוצים של מכוניות היוקרה

בתערוכת הרכב שהתקיימה החודש בלוס אנג'לס הוצגה גרסת המירוצים של פורשה קאיימן. לצד פרארי 458 היא מצטרפת לז'אנר מכוניות הספורט שמיועדות לנהגים שטסים על הכביש

תומר הדר 14:08 28.11.10

 

מכוניות־על, כך נדמה, הפכו למחזה נפוץ למדי, הן בכבישי אירופה והן בכבישי ארצות הברית. אפילו בישראל אפשר להבחין פה ושם בפורשה נוצצת, באאודי R8 ולפעמים בפרארי קשישה שהגיעה ביבוא אישי. ריבוי זה של מכוניות אקזוטיות, שנהוגות לעתים, כך נדמה, גם בידי מי שלא ממש מבינים את ערכה של היצירה המוטורית, עורר תרעומת בקרב החובבים המושבעים של מכוניות־העל, שדרשו מיצרניות הרכב לייצר קו מכוניות שמסוגלות לעשות את מה שנועדו לו מלכתחילה: לנסוע מהר במסלולי מירוצים.

 

התוצאה: מכוניות המיועדות לנסיעה במסלולי מירוצים, ולפעמים גם כמה עשרות קילומטרים כדי להגיע אל המסלול, אבל לא מעבר לזה. אי אפשר לייבא אותן לישראל, גם לא בייבוא אישי. אין בהן מזגנים, לפעמים גם כריות אוויר אין. אבל יש להן מערכת מתלים מיוחדת, אפילו בהשוואה לדגם האקזוטי שהן מבוססות עליו, מערכת בלימה מוגדלת וכמובן מנוע משודרג.

 

פורשה קאיימן R

 

בשבוע שעבר הציגה פורשה בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס את הקאיימן R, גרסת המירוצים של הקאיימן הרגילה. עד היום עמדה הקאיימן, גרסת הקופה של הבוקסטר, בצלה של ה־911 הוותיקה, וגם המהנדסים שעמלו על פיתוחה ידעו תמיד לא להגדיש את הסאה בנושא הביצועים והיכולת, כדי שהאחות הגדולה לא תיפגע חלילה.

 

בדרך להפוך מקאיימן רגילה ל־R השילה הקאיימן 55 קילוגרמים ממשקלה, ומנועה, שנפחו 3.4 ליטרים, זכה לתוספת צנועה יחסית של 10 כוחות סוס על 320 כוחות הסוס המקוריים. הביצועים השתפרו בהתאם: הקאיימן המשופרת מזנקת ל־100 קמ"ש תוך 5 שניות במקום 5.2 בגרסה הרגילה.

 

פורשה קאיימן R
פורשה קאיימן R

 

פרארי 458 איטליה צ'אלנג'

 

פרארי 458 איטליה, שהוצגה בשנה שעברה, נחשבת, ובצדק, לאחת ממכוניות הספורט היפות בעולם, וגם הביצועים בהתאם: היא מצוידת במנוע בנפח 4.5 ליטרים המפיק 560 כוחות סוס ומזניק אותה מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 3.3 שניות. אך למיליונרים חובבי מסלולי מירוצים, הגרסה הסטנדרטית אינה מספיקה. מסיבה זו חשפה פרארי לפני ארבעה חודשים, במהלך כנס סוכנים, את גרסת הצ'אלנג'. מדובר ב־458 שעברה הסבה מקיפה למירוצים — בין השאר שימוש במערכת פליטה יעילה יותר ועזרים אווירודינמיים שנועדו לאפשר לפרארי להיצמד למסלול גם במהירויות של 300 קמ"ש ויותר, וכמובן ויתור על אביזרי נוחות בתא הנוסעים, כמו מזגן וחלונות חשמליים, והחלפתם במערכת כיבוי אש אינטגרלית וכלוב התהפכות.

 

פרארי 458 איטליה צ'אלנג'
פרארי 458 איטליה צ'אלנג'

 

מרצדס C63 AMG DR250

 

ה־C63 AMG, אחותה של המרצדס C קלאס המשפחתית, עברה בדרך אל הלקוח במחלקת המירוצים של מרצדס, ויצאה משם עם מנוע אדיר בנפח 6.2 ליטרים, המפיק 451 כוחות סוס פראיים ורועשים במיוחד. אבל יש לקוחות של מרצדס שמעדיפים את ה־C63 AMG פרועה מהרגיל. עבור לקוחות אלה פותחה ה־C63 AMG DR250, שמנועה מפיק 520 כוחות סוס באמצעות שורה של שדרוגים. ה־DR250 מזנקת מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 4.1 שניות ומגיעה למהירות של 301 קמ"ש. רק 20 מכוניות יוצרו לדגם, וכולן מיועדות ללקוחות בריטים.

 

מרצדס C63 AMG DR250
מרצדס C63 AMG DR250

 

KTM X BOW R

 

KTM האוסטרית התמחתה מאז ומתמיד בייצור אופנועים ספורטיביים, והגיחה שלה אל עולם המכוניות היתה לא פחות צעקנית וקיצונית ממיטב אופנועי הספורט של החברה. ה־X BOW, שאמנם נחשבת באירופה למכונית חוקית למהדרין לנסיעה בכבישים רגילים, מיועדת בעצם בראש ובראשונה לנסיעה במסלולי מירוצים. למי שמנוע טורבו המפיק 240 כוחות סוס אינו מספיק, הציגה KTM את גרסת ה־R של ה־X BOW, שבה מתלים משודרגים המיועדים לעמוד בעומס גבוה, כלוב התהפכות ומנוע 2.0 המפיק 300 כוחות סוס.

 

KTM X BOW R
KTM X BOW R

 

x