$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": יבואני רכב אישי עתרו נגד משרד התחבורה

עמותת יבוא הרכב האישי דורשת לבטל את האיסור על יבוא מכוניות שאינן עומדות בתקינה האירופית. ביטול שכזה יוביל להגדלת היצע הדגמים המיובאים לישראל

תומר הדר 15:4925.11.10

עמותת מייבאי הרכב ביבוא אישי הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה מנהלית נגד משרד התחבורה, כך נודע ל"כלכליסט".

 

מתוכן העתירה, שהוגשה על ידי משרד עורכי דין גיל נדל, עולה כי אנשי העמותה דורשים ממשרד התחבורה לבטל את האיסור אשר חל כיום על יבוא מכוניות

שפנסיהן עומדים רק בדרישות התקינה האמריקאית. כיום נהוגה בישראל תקינה אירופית, אשר דורשת מאלומת הפנסים להיות מעט מוטה אל שולי הדרך, ואילו התקינה האמריקאית דורשת פנס אשר מאיר ישר קדימה. עקב דרישות תקינה זו נאסר יבוא אישי של מספר דגמים כגון מיצובישי אקליפס, הונדה אודיסיי, הונדה פיילוט, הונדה אקורה, הונדה אקורד, קדילק אסקלייד ופונטיאק סולסטיס. 

 

בנוסף, העותרים דורשים שמהיום היתרי יבוא אישי לא יותנו בעמידה בתקן הפנסים האירופי. על פי נימוקי העותרים, עד לאחרונה התיר משרד התחבורה יבוא אישי של כלי רכב בעלי פנסים בתקינה אמריקאית,  ובתנאי שהפנסים שונו כך שיעמדו בתקינה האירופית. כיום יבואם אינו מותר בכלל.

 

משרד התחבורה חויב על ידי בית המשפט להשיב לטענות העותרים תוך עשרה ימים. לתשובתו של משרד התחבורה עלולה להיות הכרעה על כל הליכי יבוא הרכב לישראל. הסיבה לכך היא שהאיסור על יבוא של מכוניות בעלות פנסים בתקן אמריקאי תקף גם לגבי היבואנים הוותיקים, שאינם מסוגלים לייבא מכוניות כגון שברולט קמארו ולינקולן טאון קאר, שפנסיהן אינם עומדים בתקינה האירופית.

 

לאחרונה נושא תקינת הפנסים טופל במשרד התחבורה, ומומחה מטעם איגוד הבטיחות האמריקאי אף הגיע ארצה לצורך ביצוע בדיקות לנושא אימוץ של תקן התאורה האמריקאי. עם זאת, מסקנותיו הסופיות של היועץ טרם הוטמעו. הדרישה להתיחסות משרד התחבורה עשויה להאיץ את אימוץ תקן הפנסים האמריקאי, מה שיאפשר יבוא של דגמי רכב רבים, לא רק על ידי סוכני היבוא האישי, אלא גם על ידי יבואני הרכב הוותיקים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x