$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": זאבי לא העביר את הכסף ויבוא פרארי לארץ נתקע

בעלי יפנאוטו גד זאבי טרם שילם עבור חלקו בזיכיון ומעכב את הליך היבוא. מקורבים לקבוצת אלון המחזיקה בזיכיון: הסכום שנדרש ממנו גבוה משהעריך

תומר הדר 06:5723.11.10

יבואן של מכוניות הספורט של פרארי ומזראטי לישראל מתעכב משום שאיש העסקים גד זאבי אינו מעביר לקבוצת אלון את התשלום עבור חלקו בזיכיון, כך נודע ל"כלכליסט".

 

לפי הסיכום בין הצדדים, זאבי היה אמור להעביר את התשלום עבור חלקו בזיכיון כבר בשבוע שעבר, ב־15 בנובמבר, אך טרם

עשה זאת. לדברי מקורבים לקבוצת אלון, זאבי מעכב את התשלום עקב חילוקי דעות הנובעים בין השאר מגובה ההשקעה הכספית שלה הוא נדרש, הגדול מאומדניו הראשוניים לגבי העסקה.

 

כפי שפורסם לראשונה ב"כלכליסט", קבוצת אלון, שקיבלה לפני כחצי שנה את הזיכיון ליבואן של מכוניות פרארי ומזראטי, חיפשה בחודשים האחרונים יבואנית רכב ותיקה שתיכנס כשותפה בזיכיון בישראל. בין היבואנים שעמם קיימה אלון מגעים נמנים יפנאוטו, יבואנית סובארו, וקבוצת קרסו, יבואנית רנו. בסופו של דבר נבחרה יפנאוטו מקבוצת זאבי, שבבעלות איש העסקים גד זאבי.

 

יבואן של מכוניות פרארי נחשב למטלה מסובכת מבחינה כלכלית גם עבור יבואן רכב ותיק. מדובר במכוניות מורכבות מבחינה מכנית, הדורשות הקמת מערך שירות מיוחד המתמחה בתחזוקה, מכירה וטרייד־אין.

 

לקוחותיה העתידיים של פרארי נחשבים לבעלי דרישות מיוחדות בכל הנוגע לתהליך המכירה. ל"כלכליסט" נודע שבחודשים האחרונים נשלחו למפעל פרארי שבמאראנלו, איטליה, כמה לקוחות פוטנציאליים, שקיבלו הבטחה לניכוי דמי הנסיעה לכשיזמינו מכונית פרארי חדשה.

 

ביפנאוטו סירבו להגיב לדברים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x