$
בארץ

הנה באה הרכבת לאילת? משרד התחבורה כבר פונה ליזמים

מדובר בפנייה ראשונה ליזמים פרטיים במסגרת השלב הראשון במכרז הממשלתי לקו שאמור לחבר בין תל אביב, באר שבע ואילת לאורך 350 ק"מ

ליאור גוטמן 15:1322.11.10

משרד התחבורה מפרסם היום (ב') פנייה ראשונה ליזמים פרטים במטרה לקבל הצעות להנחת קו רכבת מהיר לאילת. הנושא, שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", מגיע בימים אלו למיצוי לאחר שמשרד האוצר נתן את ברכת הדרך לפרסום הפנייה ליזמים פרטיים.

 

מדובר בפרסום (RFI (Request for Information,

שהוא השלב הראשון במכרז הממשלתי, שנועד לבחון את ההתעניינות והיכולת של הסקטור הפרטי בסלילת קו הרכבת לאילת, לרבות תכנון, הקמה, מימון והפעלת הקו.

 

במשרד התחבורה מסבירים שהקו יחבר ככל הנראה בין תל אביב, באר שבע ואילת לאורך 350 ק"מ. המסילה תכלול תוואי כפול באורך 170 ק"מ מאזור צין לאילת, כאשר כלל התוואי יכיל 63 גשרים באורך מצטבר של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות באורך כולל של 9.5 קילומטרים. לאורך הקו יוקמו שמונה תחנות שיעברו גם לאורך ישובי הערבה: חצבה, מרכז ספיר, פראן, יהל, יוטבתה, תמנע - בסמוך לשדה התעופה המקודם בימים אלה, שחורת ואילת. זמן הנסיעה הכולל לא יעלה על שעתיים וחצי לכל כיוון.

  

הפרויקט מקודם כיום סטטוטורית, באמצעות ועדת התכנון המחוזית של משרד הפנים. בשבועות הקרובים יוחל בביצוע מדידות בתוואי המסילה. מבדיקות כלכליות שערך אגף תכנון כלכלי במשרד התחבורה עולה כי תנועת הנוסעים לאילת מסתכמת כיום בכ-8 מיליון נוסעים בשנה. על פי התחזיות צפוי מספר הנוסעים ברכבת להגיע ליותר מ-3.5 מיליון נוסעים בשנה.

 

פרט להובלת נוסעים, מסילת הרכבת לאילת תשמש גם להובלת מטענים מנמל אילת למרכז הארץ. מדובר במטענים של כימיקלים ודשנים שישונעו מאזור הנגב וים המלח ישירות לנמל אילת וכן בכלי רכב מיובאים המשונעים כיום באמצעות משאיות. נכון להיום, תנועת המטענים מאילת ואליה מסתכמת כיום ב-2.5 מיליון טון כימיקלים וב-140 אלף כלי רכב בשנה. "מדובר בתוכנית שתקצר את זמני הנסיעה ממרכז הארץ לאילת באופן משמעותי ותביא לשינוי במפת התחבורה בישראל", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x