$
תיירות

שטרום: "יש לאפשר לחברות התעופה הישראליות להתמזג כשייפתחו השמיים מול אירופה"

עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על הגבלים עסקיים, נאם היום בכנס התעופה השנתי. מנכ"ל אל על לשעבר, יואל פלדשו, אמר בתגובה: "הן לא תתמזגנה בגלל אגו של בעלי עניין"

יסמין גיל 18:2717.11.10

"חברות תעופה ישראליות תוכלנה להתמזג יחד ביום שבו ייחתם הסכם השמיים הפתוחים עם השוק האירופי", כך אמר היום (ד') עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על הגבלים עסקיים, במהלך כנס התעופה השנתי של מכון פישר ושל רשות התעופה האזרחית שנערך בהרצליה.

 

"כשיש צמיחה עולמית, חברות

התעופה הולכות וגדלות, אלא שאז מגיע המשבר ומתחיל גל של מיזוגים", המשיך שטרום, "ואז, כבר לא שומעים יותר את כל הרגולטורים שרצו כמה שיותר מתחרים על הקו, והם פתאום מאשרים מיזוגים. ביום שבו יפתחו את השמים לאירופה, לדעתי הכיוון צריך להיות לאשר מיזוג בין החברות הישראליות. צריך שתהיה חברת 'לואו קוסט' ישראלית אחת, וחברה רגילה. יש לאשר מיזוג ברגע שההסכמים מול אירופה נכנסים לתוקף. לא דקה אחת לפני".

 

עוד הוסיף כי "הענף שבו יש הכי הרבה תיאומי מחירים זה ענף התעופה. בגלל הכלכלה הקשה שבה הענף שרוי, הוא מזמין את התופעות האלה. לכן צריך להיזהר עם עניין המיזוג בישראל ולחכות לפתיחת השמיים".

 

יואל פלדשו, מנכ"ל נשר בהווה ומנכ"ל אל על בין השנים 1996-2000, הגיב בנושא זה: "אפשר כבר היום לתת אישור לחברות ישראליות להתמזג, אך הן לא תתמזגנה. למה? לדעתי בגלל אגו של בעלי עניין. השמים דה-פקטו כבר פתוחים, וזה היה נכון למזג את הישראליות. יש לעשות כל מה שאפשר על מנת להקל על חברות התעופה הישראליות".

 

מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, התייחס לפעילות החברה שבראשה הוא עומד ואמר: "לפני שנה היינו צריכים לבדוק לאן אנחנו הולכים, היינו צריכים להמציא את עצמנו, ואכן המצאנו את עצמנו מחדש באמצעות שירות ה'אקספרס' עם טיסות ה'לואו קוסט' לפריז ולאמסטרדם. בכוונתנו אף להוסיף יעדים ותדירויות בשירות זה בתקופה הקרובה".

 

"הוכחנו שאפשר למכור באינטרנט בארץ", המשיך טפר, "בעבר עמדנו על 3%-5% מכירות באינטרנט, ופתאום מצאנו את עצמנו מוכרים 60% מהשירותים באינטרנט, בלי מאמצי שיווק ניכרים. אנחנו מעריכים ומקדמים את הסוכנים, אבל הרצון שלנו הוא למכור ישירות לצרכן. אפשר להרוויח, אך זה לא פשוט".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x