שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

משרד התשתיות: טעינת רכב חשמלי תהיה מבוקרת

העמדה של משרד התשתיות מנוגדת להמלצות ועדת מומחים מטעם מכון התקנים. עוד נקבע כי התשתית תוקם על ידי חברת החשמל. משרד התשתיות: "הטעינה המבוקרת נועדה לאפשר בקרה ושליטה על הביקושים לחשמל"

תומר הדר 15:3217.11.10

משרד התשתיות הודיע היום (ד') כי טעינת הרכב החשמלי שתיקבע תהיה מבוקרת. מהמשרד נמסר, כי הטעינה תהיה כזו "המאפשרת את ניתוק הטעינה באופן שיקטין את הצורך בהקמת מתקני ייצור חשמל נוספים והרחבת רשת החשמל הקיימת כיום, תוך מתן מענה בטיחותי הולם לשימוש ברשת החשמל לשם טעינת כלי הרכב.

הטעינה המבוקרת נועדה לאפשר בקרה ושליטה על הביקושים לחשמל, ועל העומס במערכת הייצור, ההולכה והחלוקה של החשמל".

 

עמדת משרד התשתיות, אשר נחשפה לראשונה ב"כלכליסט", נוגדת את המלצותיה של ועדת מומחים מטעם מכון התקנים. מסקנות אותה ועדה שפורסמו באחרונה קבעו כי בישראל יאומצו ארבע שיטות טעינה, שכוללות גם אפשרות להטעין את המכונית החשמלית מכל שקע ביתי רגיל. כיום פעילה בישראל רק חברה אחת אשר מציעה לצרכניה טעינה בשיטה מבוקרת - בטר פלייס.

 

עוד עולה מתוכן הודעת משרד התשתיות, כי עמדות הטעינה לרכבים חשמליים יוקמו על ידי חברת החשמל. באזורים פרטיים תעשה עבודת הקמת עמדות הטעינה על ידי גורם המורשה לעבודות חשמל. יתרה מזאת, חושף משרד התשתיות שהבעלות על עמדות הטעינה לרכב חשמלי באזורים ציבוריים תהיה של חברת החשמל. באזורים פרטיים מתקני הטעינה יהיו שייכים לבעלי הרכב, או המבנה. נושא תחזוקת עמדות הטעינה יהיה באחריות בעל הרכב או המבנה.

 

ההודעות ממשרד התשתיות התקבלו לאחר שהשבוע התקיים דיון בינמשרדי נרחב בנושא מדיניות רכב חשמלי, לקראת פרסומו של דף עמדות של משרד התשתיות בנושא טעינת רכב חשמלי. בדיון נכחו נציגי משרדי ראש הממשלה, האוצר, המשפטים, התחבורה ורשות החשמל.  

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x