ביהמ"ש לרכבת ישראל: פשרה עם התובע או ייצוגית
התובע דרש מהרכבת לפצות בעלי מנוי חופשי-חודשי על איחורים. הרכבת תודיע תוך 30 יום האם היא מסכימה לאישור התביעה כייצוגית או שתגיע לפשרה עם התובע
שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב מיכל אגמון גונן דחתה היום (ג') את טענות רכבת ישראל בהליך של תביעה ייצוגית וקבעה: "אני מאפשרת לרכבת להודיע תוך 30 ימים האם היא מסכימה לאישור התובענה כייצוגית, והאם הגיעו הצדדים לפשרה".
מדובר בתביעה של אבנר גבאי, בעל מנוי חופשי-חודשי
אחת השאלות שעלו היא האם הרכבת מחוייבת בפיצוי כספי בגין איחור (להבדיל מכרטיסי נסיעה חינם). הרכבת טענה, כי מבחינתה "אין דין מתן כרטיס נסיעה חינם כדין מתן החזר כספי, שכן ההוצאות על פיצוי באמצעות כרטיס נסיעה נמוכות באופן משמעותי מפיצוי כספי".
השופטת דחתה את טענות הרכבת, וקבעה כי בעלי כרטיס "חופשי-חודשי" הם הנפגעים העיקריים מאי עמידתה של הרכבת בלוחות זמנים.
ההחלטה של השופטת קובעת למעשה כי במקרה שבו הרכבת לא תתפשר תתחיל להתברר התביעה כייצוגית.
רכבת ישראל מסרה בתגובה: "החלטת בית המשפט הגיעה אך היום אל רכבת ישראל. רכבת ישראל תלמד את ההחלטה ותבחן את צעדיה בהתאם".