$
משפט

ביהמ"ש לרכבת ישראל: פשרה עם התובע או ייצוגית

התובע דרש מהרכבת לפצות בעלי מנוי חופשי-חודשי על איחורים. הרכבת תודיע תוך 30 יום האם היא מסכימה לאישור התביעה כייצוגית או שתגיע לפשרה עם התובע

מארק שון 17:0009.11.10

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב מיכל אגמון גונן דחתה היום (ג') את טענות רכבת ישראל בהליך של תביעה ייצוגית וקבעה: "אני מאפשרת לרכבת להודיע תוך 30 ימים האם היא מסכימה לאישור התובענה כייצוגית, והאם הגיעו הצדדים לפשרה".

 

מדובר בתביעה של אבנר גבאי, בעל מנוי חופשי-חודשי

ברכבת. גבאי תקף באמצעות עורך הדין יואב שניצר את הנוהל של הרכבת, לפיו במקרה של איחור העולה על 30 דקות מפוצה הנוסע בכרטיס נסיעה אחד חינם באותו הקו. גבאי טען כי הפיצוי אינו רלוונטי לבעלי מנוי חופשי-חודשי, שיכולים לנסוע כאוות נפשם ללא הגבלה.

 

אחת השאלות שעלו היא האם הרכבת מחוייבת בפיצוי כספי בגין איחור (להבדיל מכרטיסי נסיעה חינם). הרכבת טענה, כי מבחינתה "אין דין מתן כרטיס נסיעה חינם כדין מתן החזר כספי, שכן ההוצאות על פיצוי באמצעות כרטיס נסיעה נמוכות באופן משמעותי מפיצוי כספי".

 

השופטת דחתה את טענות הרכבת, וקבעה כי בעלי כרטיס "חופשי-חודשי" הם הנפגעים העיקריים מאי עמידתה של הרכבת בלוחות זמנים.

 

ההחלטה של השופטת קובעת למעשה כי במקרה שבו הרכבת לא תתפשר תתחיל להתברר התביעה כייצוגית.

 

רכבת ישראל מסרה בתגובה: "החלטת בית המשפט הגיעה אך היום אל רכבת ישראל. רכבת ישראל תלמד את ההחלטה ותבחן את צעדיה בהתאם".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x