$
בארץ

מנכ"ל אופל העולמית: שוק הרכב הישראלי על הכוונת

לדברי ניק ריילי, "אופל נמצאת בעיצומה של תוכנית גדילה הכוללת התמקדות בשוקי הייצוא כגון ישראל וצ'ילה". לדבריו, החברה תשקיע 11 מיליארד יורו במוצרים חדשים

תומר הדר 11:02 01.10.10

 

כמדי שנתיים, בין דוכני המציגים בתערוכת הרכב הבינלאומית בפריז, ניתן למצוא שפע של יבואני רכב ושפע של נציגים מטעם חברות הליסינג הגדולות. אך השנה, לראשונה ניתן למצוא מישהו שיכול לטעון לשני התארים - מדובר בשלמה שמלצר, הבעלים של חברת הליסינג שלמה סיקסט, שקיבל לפני כחודשיים את זיכיון הייבוא של מכוניות אופל לישראל מידיה של UMI. שמלצר הגיע לתערוכה ביחד עם בניו טובי ואסי - המכהן כמנכ"ל משותף של חטיבת אופל ישראל, ביחד עם אילן טל.

 

קונצרן אופל, מצידו, מפגין כלפי היבואן החדש יחס שנחשב נדיר במונחי תעשיית הרכב העולמית, במיוחד בכל הנוגע לשוק הרכב הישראלי. במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה אופל אתמול (ה') הודיע מנכ"ל החברה ניק ריילי ש"אופל נמצאת בעיצומה של תוכנית גדילה הכוללת התמקדות בשוקי הייצוא כגון ישראל וצ'ילה". לדבריו של ריילי, החברה תשקיע 11 מיליארד יורו במוצרים חדשים.

 

התייחסותו הספציפית של ריילי לצמיחה בשוק הרכב הישראלי עשויה להעיד על יחס שאינו חם במיוחד ליבואנית אופל הקודמת, חברת UMI. UMI, יש לציין, מעולם לא הפסיקה לשווק את מכוניות אופל בארץ ובשנים האחרונות נמכרו כמה מאות מכוניות אופל, אך ריילי בנאומו התייחס לשוק הרכב הישראלי כמעט כאילו מכוניות אופל לא הופצו בו בכלל.

 

אופל, יש לציין, נמצאת בימים אלה במהלך עסקי הכולל התרחבות לשווקים מחוץ למערב אירופה, במיוחד בבריה"מ לשעבר. מאמצי השיווק המחודשים של אופל בכל הנוגע לשוק הרכב הישראלי עשויים בהחלט לרמוז על כך ששמלצר יקבל כיבואן רכב תנאים משופרים ביחס לאלה שקיבלה UMI, כגון תמחור אטרקטיבי של מכוניות אופל לצורך חדירה לשוק הרכב הישראלי.

x