$
תיירות

אל על תקנוס סוכני נסיעות שיבצעו הזמנות פיקטיביות

הסוכנים ייקנסו בעד 250 דולר עבור הזמנות כפולות או פיקטיביות לצורך שמירת מקום עתידי לנוסע. גורם בענף: "אל על עושה סדר בבלאגן"

יסמין גיל 17:4720.09.10

אל על עדכנה היום (ב') את סוכני הנסיעות כי החל מה-1 באוקטובר, תיישם מדינות בקרה ומעקב מעודכנת אחר הליך ההזמנות שהסוכנים מבצעים לטיסותיה ולטיסות חברת הבת סאן דור. זאת, "כדי למנוע שימוש לא נכון ולא ראוי במערכת ההזמנות", דבר ההודעה. סוכנים שלא יבצעו הזמנות בהתאם לנהלים המעודכנים - ייקנסו, ובאל על הסבירו כי "המדיניות הנ"ל עומדת בקו אחד עם המקובל בתעשייה".

 

כך למשל, אוסרת החברה על סוכני הנסיעות לבצע הזמנות כפולות, הזמנות "ללא סדר לוגי בהזמנת מסלול הטיסה" או הזמנות פיקטיביות "כולל הזמנות מבעוד מועד לצורך "שמירת" מקומות עתידיים על פי בקשת הנוסע". במידה והנוסע יבטל את נסיעתו, על הסוכן יהיה לבטל את ההזמנה מיידית ובמידה ולא יעשה זאת, הוא יחויב במלוא מחיר כרטיס הטיסה.

 

בהתאם למקרים הללו ולמקרים נוספים, אל על מעדכנת את הסוכנים כי תגבה מהם קנסות: סכום סמלי של 2.5 דולר עבור "שימוש לא ראוי במערכת ההזמנות", וסכום של 250 דולר עבור הזמנת כרטיסים פיקטיביים. בנוסף, תגבה החברה תוספת עלות דמי טיפול חד פעמית של 30 דולר לכל מקרה. "חריגות חוזרות או אי תשלום קנסות עלול להביא לחסימת היכולת להציג, להזמין ולכרטס הזמנות של אל על", נכתב בהודעה.

 

מה דעתך על מניית אל על:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

גורם בענף התיירות הסביר כי "אל על עושה סדר בבלאגן ולסוכנים שיפעלו כמו שצריך אין מה לדאוג. באל על הייתה חגיגה בכל הקשור להזמנות, בגלל מערכות הזמנות מיושנות שהחברה השתמשה בהן בעבר. היום החברה עובדת עם אותן מערכות כמו חברות תעופה בחו"ל, מתחילה לעבוד בסטנדרטים בינלאומיים ורוצה להרגיל את הסוכנים שזה לא בזאר".

 

אחד מסוכני הנסיעות ציין כי "יש את ההיבט המסחרי וכאן החברה יכולה לעשות מה שהיא רוצה, ואכן יש דברים שהם באחריות הסוכן. יחד עם זאת, צריך להיות שוויון: אל על לא יכולה לקבוע חוק שלא מופיע בכרטיס הטיסה. אם זה מופיע בכרטיס, זה לגיטימי ואני כסוכן מחויב, אבל כל דבר שלא מופיע, יש עם זה בעיה. אי אפשר שכשהנוסע ירכוש כרטיס דרך סוכן יהיה חוק מסוים וקנס מסוים, ואם הוא ירכוש כרטיס ישירות דרך אל על יהיה חוק אחר. אני לא יודע איך זה בדיוק יעבוד, נכון שצריך לעשות סדר בדברים מסוימים, אבל הדרך שבה החברה עדכנה את הסוכנים עם הקצאת זמן היא קצת מוגזמת".

 

מהתאחדות סוכני הנסיעות ומאל על לא התקבלה תגובה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x