$
בארץ

דרוש פאסט פוד גאה

נראה כי נסיונה של מקדונלד'ס להציג עצמה כרשת המוכרת מזון בריא רק מעורר נגדה עוד יותר אנטגוניזם

אורנה יפת 13:06 15.09.10

 

מקדונלד'ס לא מצליחה לצאת מגוב האריות וממשיכה לספוג התקפות מארגוני הרופאים: הפעם נמצאת הרשת במרכז קמפיין היוצא נגד מזון מהיר שהפיק ארגון רפואי בוושינגטון בארה"ב.

 

מקדונלד'ס בישראל העלתה קמפיין מודעות בעיתונות המשווה את הקלוריות במנת מק-רויאל לכמות הקלוריות בפריכיית אורז עם גבינה לבנה. ארגון הרופאים הישראלי הזדעק מיד ודרש ממשרד הבריאות להוריד את הקמפיין מהמדיה, בטענה כי הוא "שקרי, מטעה, חסר אחריות ומסוכן‭."‬ מנכ"ל הרשת הישראלי עמרי פדן לא נשאר חייב, וטען כי מקדונלד'ס עשתה "מהלך דרמטי של הורדת כמויות השומן בבשר והכנסת מוצרים בריאים לרשת‭."‬

 

אכן, מקדונלד'ס ביצעה מהלכים כאלה בשנים האחרונות, כך לפחות על פי הצהרתה. הרשת הורידה את כמויות השומן בבשר, החלה לטגן בשמן קנולה וגם הכניסה יותר מנות של סלט ורטבים מופחתי קלוריות לתפריטה.

 

אך מקדונלד'ס מזוהה עם מזון שמן מיום הקמתה. עצם הגדרתה כרשת מזון מהיר מקשה על ניסיונה לעלות על הגל הבריאותי ששטף את העולם בעשור האחרון. גם ארוחות הבוקר שהוכנסו לתפריט לא מנעו את הזדעקות הרופאים נגדה. סלט וארוחת בוקר הם לא הלחם והחמאה של מקדונלד'ס, ומי שמגיע לרשת עושה זאת בעיקר בשביל ההמבורגר ולא למען חביתה. כך שנראה כי נסיונה להציג עצמה כרשת המוכרת מזון בריא רק מעורר נגדה עוד יותר אנטגוניזם. אולי עדיף לה למקדונלד'ס לשאת בגאווה את דגל רשת המזון המהיר המצליחה בעולם ולא להתחפש למה שהיא לא.

x