$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט" - לקראת שיווק דגם הליף החשמלי: בכירי ניסאן ערכו סבב פגישות בישראל

נציגים מחטיבת הפיתוח של הרכב החשמלי בניסאן נפגשו עם שר התשתיות, ראש עיריית תל אביב, מנכ"ל פז ונציגים מבטר פלייס

תומר הדר וליאור גוטמן 11:1613.09.10

הרנו החשמלית של בטר פלייס, המיזם של שי אגסי והחברה לישראל של משפחת עופר, היא רק הסנונית הראשונה בתוכניותיו של קונצרן רנו־ניסאן לגבי השוק הישראלי. ל"כלכליסט" נודע כי לפני ראש השנה ביקרה בישראל משלחת בכירים מטעם חטיבת פיתוח הרכב החשמלי של החברה כדי לבחון את מוכנות השוק

הישראלי לתחילת שיווקה של ניסאן ליף, המכונית החשמלית הראשונה של ניסאן.

 

הבכירים נפגשו עם גורמי מפתח בשוק הרכב, בהם שר התשתיות עוזי לנדאו ואנשי משרדו - המנכ"ל שאול צמח והמדען הראשי אלי עופר - ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, מנכ"ל פז יונה פוגל, בכירים בחברת החשמל ונציגים מטעם בטר פלייס. הפגישה עם חולדאי נערכה לאחר שעיריית תל אביב חתמה על הסכמים להקמת עמדות טעינה לרכב עם בטר פלייס ועם קולומב האמריקאית.

 

אנשי ניסאן בוחרים שווקים אסטרטגיים המראים מוכנות לקראת תחילת שיווקן של מכוניות חשמליות, וחותמים על הסכמי "שותפות חזון" עם עיריות, מועצות מקומיות וגופים ממשלתיים, כדי להחדיר את הליף למוסדות מפתח במדינה.

 

עם המדינות שחתמו עד כה על הסכמי שיתוף פעולה עם ניסאן לתחילת שיווקה של הליף, נמנות פורטוגל שבה יחל שיווקה של הליף בינואר 2011, אירלנד ששיווק הליף יחל בה בפברואר 2011 וגם ירדן השכנה שחתמה בתחילת החודש על מסמך הבנות עם ניסאן לתחילת השיווק של הליף. לניסאן גם הסכמים עם הערים ונקובר ומקסיקו סיטי.

 

מעיריית תל אביב נמסר כי "כחלק מלמידה של תחום כלי הרכב החשמליים נפגש השבוע ראש העירייה עם נציגי החברה, כפי שעשה גם עם חברות אחרות". ממשרד התשתיות נמסר כי "מדובר באחת מפגישות עבודה רבות המתקיימות עם הגופים הפועלים בתחומים שבהם עוסק המשרד". מפז נמסר: "איננו מגיבים על פעילותה העסקית של החברה". בבטר פלייס סירבו להתייחס לדברים.

 

מבטר פלייס נמסר בתגובה: "החברה אינה נוהגת לדווח על מהלכיה העסקיים. כידוע, החברה מקימה רשת טעינה אשר תהיה פתוחה לכל סוגי כלי הרכב החשמליים שיגיעו ארצה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x