$
תיירות

לואו קוסט כחול לבן: לפריז ולאמסטרדם עם ארקיע, ב-99 דולר

ארקיע הודיעה כי תציע טיסות לשני יעדים אלה במחיר התחלתי של 99 דולר לכיוון, ובתשלום עבור שירותים נלווים כמו העלאת מזוודה או ארוחה. אבי נקש, מבעלי החברה: "נעשה את מה שג'ט בלו עשתה בארה"ב או איזי ג'ט באירופה"

יסמין גיל 11:5531.08.10

חברת ארקיע תחל לפעול על פי מודל הטיסות המוזלות ("לואו קוסט"), לפחות באופן חלקי: הבוקר (ג') הודיעה החברה על השקת מסלול 'ארקיע אקספרס' בטיסות לפריז ולאמסטרדם, במסגרתו תציע כרטיסים ליעדים אלה במחירים של החל מ-99 דולר לכיוון. הכרטיסים יוצעו למכירה ממחר לטיסות שיצאו החל מה-2

בנובמבר.

 

החברה בוחנת התרחבות עם מודל זה ליעדים נוספים, ביניהם לונדון, מוסקבה, רומא וקייב. הטיסות המוזלות יפעלו במקביל לטיסות בשירות מלא שהחברה מציעה.

 

המסלול הוא על פי מודל ה"לואו קוסט" שעיקרו השגת המחירים המוזלים ברכישה זמן רב מראש, כאשר המכירה תחל שלושה חודשים לפני מועד הטיסה. כשמחירי ה-99 דולר לכיוון יאזלו, טווחי המחירים יעלו ל-129 דולר, 149 דולר, 169 דולר ו-199 דולר לכיוון. בחברה מתחייבים להציע מידי שבוע כ-2,500 כרטיסים לשני הכיוונים ולשני היעדים בטווחי המחירים המוזלים, מהם יותר מ-30% ב-99 דולר לכיוון.

 

המחיר כולל מסים, אך אינו כולל תשלום עבור העלאת מזוודה, ארוחה, שתייה ובחירת מושב. ההזמנות יהיו באמצעות אתר האינטרנט של החברה, אולם ניתן יהיה להזמין כרטיסים גם בסיוע סוכני נסיעות. בחברה ממהרים להרגיע חשש שייתכן ויצוץ מצד הסוכנים, ואומרים שאלו יתוגמלו בעמלה של 5% עבור מכירת כרטיסים בטיסות המוזלות, לצד עמלה של 7% עבור מכירת כרטיסים בטיסות בשירות המלא.

 

עבור העלאת מזוודה במשקל של עד 20 ק"ג ישלם הנוסע 15 דולר בעת ביצוע ההזמנה באתר, או 30 דולר במהלך הצ'ק-אין בנמל התעופה. ארוחה כשרה או צמחונית תעלה 8 דולר, ארוחה כשרה למהדרין 11 דולר, שתייה חמה או קרה 10 שקל, בחירת מושב מועדף 15 דולר בעת ביצוע ההזמנה או 30 דולר בצ'ק-אין. המחירים הינם לכיוון. בנוסף תציע החברה ביטוח נוסעים שיעלה 1.8 דולר ליום.

 

החברה תציע מידי שבוע 3-4 טיסות לפריז ושלוש טיסות לאמסטרדם במודל ה"לואו קוסט", התדירויות משתנות בהתאם לעונה. הטיסות יצאו מטרמינל 3 בנתב"ג במטוס מסוג בואינג 757-300 בן 265 מושבים. במקביל, יפעלו 4-8 טיסות לפריז ו-3-4 לאמסטרדם בשירות הרגיל המלא. לדברי דודו מחלב, סמנכ"ל השיווק של החברה: "המוצר הרגיל של החברה בשירות מלא תמיד יהיה יקר יותר ממחיר כרטיס בטיסת הלואו קוסט".

 

גדי טפר, מנכ"ל ארקיע, אמר: "החברה מפתחת שתי פעילויות נפרדות סמוכות: הפעילות הרגילה מצד אחד ופעילות הלואו קוסט מצד שני, ובעתיד הן יהיו נפרדות. ארקיע הבינה שמתעופה אפשר להרוויח מעט, אבל מסביב לתעופה יש הרבה מרכיבים נוספים שמהם אפשר להרוויח כמו מלונות והשכרת רכב. הבשורה היא שבמחיר של טנק דלק הציבור יוכל לטוס לפריז או לאמסטרדם ובעתיד לשווקים אירופיים נוספים".

 

אבי נקש, מבעלי החברה, אמר: "בארבע השנים האחרונות עשינו מהפך: לקחנו חברה מפסידה ועייפה ושינינו את המוסכמות, תודות להנהלה צעירה ברוחה. הסתכלנו על דברים מסביב, הבאנו רעיונות משלנו, לא טסנו כשהפסדנו - והיום אנו מסתכלים על חברה שתעשה את מה שג'ט בלו עשתה בארה"ב או איזי ג'ט באירופה. אנחנו מאוד נרגשים ומאמינים בהצלחה הזו. המטרה שלנו לקחת כמה שיותר נוסעים לאירופה ולתת להם ערך".

 

בתוך כך, גורם מסר ל"כלכליסט" כי באל על פועלים ליצירת תגובת נגד ושבו בימים האחרונים, בעקבות מידע מקדים על תכניות ארקיע - לבדוק רעיון שנבחן בעבר, להפעלת חברת-הבת סאן דור במודל "לואו קוסט". המודל ישולב במכירה ישירה באינטרנט ובהקמת מוקד שירות ייעודי לסאן דור. מאל על נמסר בתגובה: "החברה אינה נוהגת להתייחס לתכניותיה המסחריות".

 

גורם בענף, הסביר לגבי כישלון ניסיון קודם של אל על מלפני מספר שנים, להפעיל את סאן דור כ"לואו קוסט": "אל על לא רצתה ליצור תחרות פנימית בין שתי חברות התעופה והעדיפה להשתמש במושבים שיש לה בתוך טיסות אל על, והשיקה לזמן קצר מוצר שנקרא 'אל על בייסיק' - מספר מושבים בודד בטיסה במודל "לואו קוסט". בנוסף, המשבר הכלכלי טרפד רעיונות פיתוח".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x