$
בארץ

MTS מגיבה להאשמות האוצר: "ניהלנו מו"מ נקי מרבב"

הקבוצה הגיבה היום לטענות משרד האוצר לפיה ניהלה את המשא ומתן בחוסר תום לב כאשר ידעה מראש שאינה יכולה לבצע את פרויקט הרכבת הקלה

רויטל חובל 14:5224.08.10

נמשכת מלחמת ההאשמות בין זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב MTS לבין משרד האוצר. MTS הגיבה היום (ג') לטענות משרד האוצר לפיה הקבוצה ניהלה את המשא ומתן בחוסר תום לב כאשר ידעה מראש שאינה יכולה לבצע את הפרויקט, אולם ניגשה לשיחות כדי ליצור מראית עין של התקדמות.

 

MTS הגיבה לדברים ואמרה כי "הקבוצה ניהלה משא ומתן נקי מרבב ובתום לב, במטרה לענות על דרישות הבנקים המממנים ולהתאים את חוזה הזיכיון לשינויים הנדרשים שנבעו מהמשבר הפיננסי העולמי חסר התקדים".

 

בקבוצה ציינו כי כחלק מהפרקטיקה, מקובל כי ממשלה תכיר בהשלכות המשבר הכלכלי ועל כן בצורך בהכנסת שינויים בחוזי הזכיינות בכדי לענות על הדרישות מצד הבנקים המלווים.

 

ב-MTS אומרים כי הלכו לקראת המדינה מעל ומעבר. כך למשל הציעו להגדיל את סכום ההון העצמי המושקע בפרויקט לסכום של מיליארד ורבע שקל, פי שניים מהסכום המקורי עליו הוסכם בעת חתימת חוזה הזיכיון. בנוסף, בעלי המניות מוכנים להגדיל את סכום הערבויות הבנקאיות אותן תעמיד MTS במיליארד שקל.

 

"לצערה של MTS, נכתב בהודעת הקבוצה, "מדינת ישראל ממשיכה להתנהל באופן שלא מכיר בקיומו של המשבר הפיננסי בישראל ובעולם, בניגוד למציאות ולדיווחים וחוות הדעת אשר הומצאו על ידי היועצים הבינלאומיים של הקבוצה ושל גופים ידועים אחרים".

 

ביום חמישי האחרון פרסם שר האוצר, יובל שטייניץ, הודעה על פיה "התקבלה החלטה ברורה שיש לבצע את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב ללא החברה שזכתה בעבר במכרז. אני משוכנע שההחלטה הזו תביא סוף לסחבת בביצוע הפרויקט החשוב, והמדינה תוכל להביאו לכלל ביצוע במהירות האפשרית בדרך חלופית ובטוחה".

 

תמונת הדמיה של הרכבת הקלה בת"א. בימינו אנו? תמונת הדמיה של הרכבת הקלה בת"א. בימינו אנו?

 

ב-MTS, הכוללת את אפריקה ישראל, סימנס העולמית, אגד, CCECC וקבוצת סוארס דה קוסטה קראו היום למדינה לשקול בכובד ראש את עמדתה באשר להצעה המתוקנת שהגישה הקבוצה למדינה בתחילת חודש אוגוסט.

 

באוצר נחושים לבטל את הזיכיון ל MTS לאור הכישלון במשא ומתן להמשיך את פרויקט רכבת הקלה על ידי מימון תקציבי באמצעות חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים). ב-10 באוגוסט הודיעה המדינה ל-MTS כי לקבוצה יש 12 יום להיענות להצעת המדינה או שההסכם מבוטל.

 

הפער בין הצדדים עומד היום על 40 מיליון יורו, לעומת היקף הפרויקט שנאמד ב-11 מיליארד שקל.

 

משרד האוצר: "הפרות מהותיות ויסודיות"

 

ממשרד האוצר נמסר: "תגובת MTS מופרכת וחסרת כל בסיס עובדתי. בהמשך להודעת הרשות הממונה על פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, בשבוע שעבר על החלטתה לבטל את הסכם הזיכיון עם קבוצת MTS, ולאור הודעת MTS מהיום, להלן יועמדו הדברים על דיוקם:

 

"על אף שחלפו מעל שלוש שנים מחתימת חוזה הזיכיון, במהלכם הפר הזכיין את חוזה הזיכיון הפרות מהותיות ויסודיות, הסכימה המדינה, לפנים משורת הדין ומבלי למחול על הפרתו היסודית של ההסכם ע"י הזכיין, לנהל עם MTS בשלוש השנים האחרונות משא ומתן ענייני כדי לנסות ולסייע לזכיין לתקן את הפרת ההסכם על ידו ולהשיג סגירה פיננסית.

 

"יצוין, כי החל מראשית המו"מ העלה הזכיין רשימה עצומה של דרישות שונות ומשונות שהיה בהן, אילו הייתה המדינה מסכימה לקבל אותן, לפגוע מהותית בתנאי הזיכיון להם התחייב הזכיין במסגרת המכרז בו השתתף וזכה.

 

"היקף הדרישות העצום, כמו גם עוצמת השינויים הם אשר לא אפשרו למדינה להיענות לדרישות הזכיין, שכן היענות לדרישות אלה היתה משנה באופן מהותי ויסודי את תנאי ההסכם עליו חתום הזכיין.

 

"MTS ניהלה בשבועות האחרונים מו"מ בחוסר תום לב, תוך משיכת זמן והעלאת דרישות מופרכות ונעדרות כל בסיס בהסכם הזיכיון והיא דחתה את הצעתה הנדיבה של המדינה, אשר ניתנה כאמור לפנים משורת הדין.

 

"כתוצאה מדרישות אלו, אשר גרמו להתמשכות התהליכים, נגרמו למדינה, למשק ולתושבי מטרופולין תל אביב, נזקים עצומים, והמדינה תעמוד על זכויותיה החוזיות והאחרות לצורך קבלת פיצוי מלא מחברת MTS ובעלי מניותיה.

 

"המדינה נחושה לבצע את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, ולאור הפרת החוזה המתמשכת של הזכיין, נאלצה לבטל עימו את הסכם הזיכיון ולפעול לבצוע הפרויקט בדרך חלופית.

 

"בהתאם להוראות ההסכם, המדינה תקיים עם הזכיין בימים הקרובים דיון בטענת בסכסוך שהועלתה על ידו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x