$
כלכליסט-טק

יאהו סיימה לשלב את בינג כמנוע החיפוש שלה

בעקבות הטמעת מנוע החיפוש של מיקרוסופט באתרי יאהו יחזיקו החברות בכ-32% משוק החיפוש בארה"ב. מיקרוסופט הודיעה כי תסייע לחברות קידום אתרים (SEO) להתאים את פעילותן למנוע החדש

אבנר קשתן 16:50 18.08.10

 

לאחר חודשים של מאמץ, סיימו יאהו ומיקרוסופט את העבודה הטכנית של הטמעת מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, כתשתית החיפוש באתרי התוכן של יאהו, האחראיים על כ-20% מנפח החיפוש בארה"ב. על פי הודעה בבלוג הרשמי של שירות הפרסום של מיקרוסופט, adCenter, בימים הקרובים יעברו החיפושים באתרי יאהו בארה"ב ובקנדה למנוע החדש, ובהמשך ישמש בינג בפורטלי יאהו במדינות נוספות.

 

על פי נתוני חברת המחקר comScore, נתח החיפוש המשולב של אתרי מיקרוסופט ויאהו עומד על כ-31.6%, לעומת 62.6% לגוגל. מפרסמים אשר השתמשו בתשתיות של יאהו לרכוש שטח פרסום, או שהתאימו את פעילות ה-SEO (קידום הדירוג של אתרים במנועי חיפוש) שלהם לאלגוריתמים של יאהו, ייאלצו להתאים את מאמציהם למנוע החיפוש של בינג. על פי טינה קלהר, מומחית מדיה בחטיבת הפרסום של בינג, מיקרוסופט מציעה סט כלים למנהלי אתרים לשפר את התאמתם למנוע החיפוש, ובקרוב תשיק כלי הסבה למפרסמים מיאהו למיקרוסופט.

 

הסכם שיתוף הפעולה בין יאהו ומיקרוסופט נחתם בחודש יולי 2009, ונועד לאפשר לשתי החברות להתחרות בגוגל, מובילת השוק, על ידי העברת האחריות הטכנולוגית לידי מיקרוסופט, והתמקדותה של יאהו בתחום התוכן והמדיה.

x