$
משפט

העליון: העבודה על כביש 471 צריכה להתחיל ללא דחיות

ביהמ"ש העליון דחה את בקשת חברת מנרב לצו שנועד למנוע מחברת חופרי השרון להתחיל בעבודות

מארק שון 12:4109.08.10
בית המשפט העליון דחה היום (ב') את בקשתה של חברת מנרב להוציא צו נגד תחילת ביצוע העבודות בכביש 471 על ידי חברת חופרי השרון. סלילת עורק התנועה המרכזי שיחבר בין כביש מספר 6 לבין מחלף בר אילן בכביש 4 - שתימשך כשלוש שנים – היתה אמורה להתחיל כבר ביולי 2009, אך נתקעה בשל הליכים משפטיים שונים בעניינו של המכרז. "האינטרס הציבורי אכן מחייב ביצוע העבודות ללא דחיות נוספות", קבע השופט עמית פוגלמן.

 

החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) פרסמה במרץ 2009 את המכרז לסלילת הכביש (שנקרא גם מכבית מזרח), במסגרת פרויקט שעלותו עומדת על למעלה מ-150 מיליון שקל. למכרז ניגשו 11 מתמודדים. ההצעה של חברת א.י.ל  סלע, שעמדה על כ-160 מיליון שקל, הגיעה למקום הראשון, הצעתה של חופרי השרון, שהסתכמה בכ-171 מיליון שקל הגיעה למקום השני, ואילו הצעתה של מנרב - 176.5 מיליון שקל - היתה השלישית. בסופו של דבר נדחתה הצעתה של סלע, מכיוון שהתעורר חשש כי לא תוכל לעמוד בה, וחופרי השרון הוכרזה כזוכה.

 

ההכרזה על הזכייה היתה רק יריית הפתיחה לשרשרת של פניות לבתי המשפט. בתחילה עתרה סלע לפסילה של הצעתה. בספטמבר 2009 קיבל בית המשפט המחוזי בתל-אביב את העתירה של סלע, וקבע כי היא הזוכה בפרוייקט בכביש 471, ולא חופרי השרון.

 

חופרי השרון מיהרה לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, שהחזיר את הדיון לוועדת המכרזים. ועדת המכרזים קבעה כי הצעת חופרי השרון סבירה והיא הזוכה. בעקבות ההחלטה הזאת פנתה מנרב לבית המשפט המחוזי בעתירה נגד הבחירה, ובמקביל ביקשה להוציא צו שיאסור על מע"צ להתקשר עם חופרי השרון. בית המשפט דחה באמצע יולי את הבקשה ומנרב ערערה על כך לעליון.

 

העליון קבע היום כאמור כי יש להתחיל את סלילת הכביש ללא דחיות נוספות, ובמידה ותתקבל לבסוף עתירתה של מנרב היא תקבל פיצויים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x