$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": האוצר לא רוצה אופנוענים בנתיב המהיר; צפוי למשוך התקנות מוועדת הכלכלה

ועדת הכלכלה אישרה פטור מאגרת תשלום לנכים ואופנוענים בנתיב המהיר בכניסה לתל אביב. כעת ינסו באוצר לעקוף את התקנות באמצעות סעיף בחוק ההסדרים

שרון ביידר 13:0922.07.10

משרד האוצר לא מתכוון להקל על הרוכבים. ל"כלכליסט" נודע שבשבוע הבא צפויים אנשי האוצר לבטל את הפטור מאגרת תשלום לנכים ולאופנוענים בנתיב המהיר בכניסה לתל אביב, וזאת למרות העובדה שמדובר בפטור שאושר כבר בדיון בוועדת הכלכלה לפני כארבעה חודשים.

 

ביטול הפטור יבוצע באמצעות

משיכת הדיון בתקנות שצפוי להתקיים ביום שלישי הקרוב. בשל כך

יוגשו התקנות לאישור ועדת הכלכלה במועד מאוחר יותר. כמו כן יהיה ניסיון של האוצר לעקוף את ועדת הכלכלה באמצעות סעיף בחוק ההסדרים. גורם בכיר המקורב לוועדת הכלכלה מסר ל"כלכליסט" כי שני הצדדים - האוצר וועדת הכלכלה מתעקשים שלא להתפשר בנושא ו"ככל הנראה משרד האוצר ויו"ר וועדת הכלכלה נמצאים במסלול התנגשות".

 

עבור רוכבי האופנועים מדובר בגזירה נוספת שמצטרפת להעלאת תעריפי הביטוח שנכנסה לתוקף בנובמבר האחרון. עקב החלת רפורמת הביטוח, שהוביל הממונה על הביטוח לשעבר במשרד האוצר, ידין ענתבי. כתוצאה מכך התכווצו מכירות האופנועים ב-23%, כשמתחילת השנה עד סוף חודש יוני נמכרו 7,278 כלים לעומת 9,464 כלים בתקופה המקבילה אשתקד. יצוין שהפטור מתשלום על נסיעה נוגע רק לאופנועים אשר מצויים במנועים גדולים מ-125 סמ"ק. אופנועים וקטנועים בעלי מנועים קטנים מ-125 סמ"ק אינם מותרים כלל בנסיעה בנתיב המהיר. רוב האופנועים והקטנועים הנעים בכבישי ישראל מצוידים במנועים קטנים מ-125 סמ"ק, כך שבכל מקרה כמות האופנועים שהאוצר מתעקש לאסור על נסיעתה בחינם בנתיב המהיר קטנה למדי.

 

מהאוצר נמסר: "מתן פטור מתשלום לאופנוענים אינו בגדר הסביר משום שהפטור יפגע באופן משמעותי ביעילות התחבורתית של הנתיב המהיר, יביא לעלייה משמעותית במחיר אותו ישלמו הרכבים הפרטיים על נסיעתם בנתיב ויחשוף את הממשלה לתשלומים לזכיין בגובה של עד 200 מיליון שקל. כל אלו מובילים למסקנה כי מתן פטור אינו בגדר האפשרי לאור המודל הכלכלי והתחבורתי עליו מבוסס הנתיב כנתיב בודד ללא אפשרות עקיפה כשהמחיר עולה עם הגידול בביקוש".

 

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, מסר בתגובה: "אני עומד על דעתי, כפי שבאה לידי ביטוי בהחלטת הועדה מיום ה- 8.3.2010 , לאפשר לנכים ולרוכבי הדו - גלגלי נסיעה חינם בנתיב המהיר לת"א. גם כאשר ביקש האוצר להטיל אגרה על החלקים הדרומיים של כביש שש, עמדתי על דעתי והתנגדתי לכך בתוקף. בסופו של דבר לא הוטלה האגרה ואזרחי ישראל ממשיכים לנסוע בדרכים שנבנו מכספם ללא תשלום".

 

ח"כ כרמל שאמה, יו"ר שדולת הרוכבים בכנסת מסר כי במקום שהאוצר יתרכז במאמץ להפסקת העיכוב בפתיחת הנתיב המהיר, הוא מנסה לעקוף את ועדת הכלכלה באמצעות חוק ההסדרים. אעשה כל מאמץ שההתחכמות זו של האוצר לא תצליח בכוחנות לעקוף החלטות של הכנסת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x