נתב"ג בלילה: המראות ונחיתות? רק לשם הבטיחות
לטענת רש"ת, הפעילות על מסלול אחד מקטינה את מספר הטיסות שיכולות לפעול בנמל בכל שעה, ודורשת ריווח של הפעילות גם לשעות שבהן הנמל סגור: בין 1:40 ל-4:50 בבוקר
ב־1 ביוני החל נתב"ג לפעול במתכונת של מסלול אחד שבו מתקיימות גם המראות וגם נחיתות, וזאת במסגרת פרויקט שדרוג מערך המסלולים שצפוי להימשך 3.5 שנים. מטרת הפרויקט היא לשנות את המודל התפעולי של נתב"ג מצורת המשולש שהיה קיים עד כה, שבו המראות ונחיתות התבצעו במקביל מאותם מסלולים,
האישור לפתיחת הנמל בלילה במהלך השיפוצים ניתן על ידי שר התחבורה, ישראל כץ, ונבע לטענת הרשות, משיקולי בטיחות, היות שהפעילות על מסלול אחד מקטינה את מספר הטיסות שיכולות לפעול בנמל בכל שעה, ודורשת ריווח של הפעילות גם לשעות שבהן הנמל סגור: בין 1:40 ל־4:50 בבוקר. בינתיים, עתרו יישובי הסביבה לבג"ץ בטענה שהרשות ביצעה את המהלך משיקולים מסחריים. בצו ביניים קבע לאחרונה בג"ץ כי יתאפשרו טיסות ב"חלון הלילה" רק משיקולים בטיחותיים, ולא משיקולים מסחריים של חברות שמבקשות מועדי המראה "נוחים" יותר.