$
משפט

בקשה לייצוגית נגד בזק: מטעה לקוחות במסלולים החודשיים הקבועים

התביעה מוערכת על ידי התובע בעשרות מיליוני שקלים, ועל פיה החברה מוכרת ללקוחותיה מסלולים שאינם כדאיים עבורם, מטעה אותם בחשבוניות החודשיות, ומוסרת את פרטיהם בניגוד לחוק ולתנאי רשיונה

אירית קוטונה 20:1712.07.10
בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד בזקהמוערכת בעשרות מיליוני שקלים, הוגשה היום (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז בגין הטעיית צרכנים המנויים במסלולים החודשיים הקבועים ופגיעה בפרטיותם.

 

התובע, אסף פינק, טוען בבקשתו כי בזק פונה ללקוחותיה ומציעה להם מסלולים אשר במסגרתם עבור תשלום חודשי קבוע יוכלו לדבר מספר דקות מסויים ללא תשלום נוסף או בתעריף מוזל, בשעות מסויימות או בימים מסויימים.

 

לטענת התובע, בזק מציגה את המסלולים ככדאיים גם עבור לקוחות אשר אין זה המצב עבורם, ואף ייגרם להם הפסד מהצטרפות למסלול.

 

התובע אף טוען כי באופן ניסוח החשבונית החודשית מטעה בזק את הצרכנים, היות ובחשבונית החברה מציגה ללקוחותיה את הסכום שחסכו באותו החודש, זאת מבלי לחשב את התשלום החודשי הקבוע עבור המסלול, כאשר עבור לקוחות מסויימים הדבר חשוב, ואף עלול להביא למסקנה כי המסלול הקבוע אינו כדאי עבורם.

 

על פי הבקשה, הפנייה ללקוחות נעשית גם דרך חברות שיווק טלפוני, אשר מקבלות את פרטי הלקוחות מבזק, זאת בניגוד לרשיון של בזק ותוך פגיעה בפרטיות לקוחותיה.

  

התובע מיוצג על ידי עו"ד יעקב אביעד ממשרד אביעד סרן ושות' ועוהד גיל רון ואהרוני רבינוביץ' משרד עוה"ד גיל רון, קינן ושות'. סכום התביעה מוערך בעשרות מיליוני שקלים, זאת היות ולפי התובע הסכום המדוייק לתביעה אינו ניתן להערכה, היות וישנו מגוון רחב של מסלולים.

 

לדברי אסף פינק "מדובר על הטעיה חמורה של הלקוחות וחמור מכך שימוש במאגרי מידע של בזק על ידי חברות טלמרקטינג תוך פגיעה בפרטיות של הלקוחות. הגיע הזמן שאנחנו הלקוחות נתעורר ונצא למחאה צרכנית".

 

מבזק נמסר כי טרם נתקבלה התביעה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x